ועד שכונות חדש במערב ראשל"צ



חמש שכונות במערב ראשון לציון התאגדו כדי לפעול במשותף מול גורמי העירייה. היוזם גבי ביטרן: "עשרות אלפי תושבים ייוצגו בצורה נאותה מול העירייה".

תושבי מערב ראשון לציון יזכו החל מהימים הקרובים ל"שחקן חיזוק" משמעותי בייצוגם מול גורמי העירייה. ביוזמתו של גבי ביטרן, תושב העיר, הוחלט על הקמת גוף בשם "עוצמה למערב". 
 
הגוף, שבשלב הראשון יכלול שמונה חברי ועד, יעסוק בפעילויות שונות לטובת תושבי מערב העיר, בנושאי טיפוח הסביבה, ביטחון התושבים, התמודדות עם ביורוקרטיה ועוד. את הגוף ינהלו בשלב הראשון ביטרן יחד עם ד"ר עופר דובינסקי ובני גלילי.

בשלב זה כולל הגוף את השכונות קרית גנים, נאות אשלים, נווה שקמה, נווה דקלים וחתני פרס נובל. בקרוב אמורה להיכלל גם השכונות כרמים ונווה ים, בעוד לגבי נווה חוף, תמונת המצב עדיין לא ברורה. שוחחנו עם ביטרן על תוכניות הגוף החדש ומטרותיו.

איך נולד הרעיון להקים גוף שכזה?

"כתושב מערב העיר, יצא לי ולשאר חברי הוועד לשמוע סיפורים רבים, פניות שונות, טענות והערות מצד תושבי השכונות, שלא ידעו למי ואיך לפנות. גילינו שיש נושאים משותפים הדורשים טיפול. חשבנו שעשרות אלפי התושבים חייבים להיות מיוצגים בצורה נאותה יותר מול הגורמים השונים בעירייה".

באילו נושאים תפעלו?

"בשלב זה, הנושאים העיקריים הם ביטחון התושבים, ניקיון השכונות, אספקת מידע לתושבים, טיפוח הגינות ועוד. אנו מקימים סיירת הורים שתנוע בכל שכונה ושכונה ובין השכונות – לאורך ציר פארק החולות, למניעת מעשי ונדליזם בשיתוף פעולה עם גורמי אכיפת החוק.

"נוודא תפקוד יעיל של גורמי הניקיון והטיפוח בתוך השכונות. בנוסף, נקיים הרצאות להורים ולבני הנוער ובהן נספק מידע חיוני ושימושי לתושבים בכל עת. הגוף החדש יפעל מול הרשות המקומית להגברת פעילויות הפנאי של בני הנוער".

יש לך או לחבר ועד אחר שאיפות פוליטיות?

"בשלב הזה אין שום שאיפות פוליטיות לאף אחד מאיתנו. עם זאת, אני לא יכול להתחייב לגבי העתיד, והכל יכול לקרות מהבחינה הזאת".

מה לגבי השכונות במערב אשר אינן כלולות בגוף החדש?

"אנחנו בתהליכים על מנת למצוא את האנשים המתאימים שייצגו כל שכונה בצורה נאותה. דלתנו פתוחה לכל מי שחפץ להצטרף".

מה הלך הרוח של הגוף לגבי רשויות העירייה?

"הרצון והשאיפה שלנו היא לפעול בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות. אנחנו ממש לא באים במטרה להפריע או להתנגח עם הרשויות. כל רצוננו הוא להוות פה לאלפי תושבי האיזור".

כיצד ניתן ליצור איתכם קשר?

"הקמנו דף פייסבוק וכלל תושב יכול לפנות אלינו בכל שאלה או בעיה".

קרדיט: טל טננבוים "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה