50 שנה אחרי בעלי הקרקעות קיבלו דירות



רכשו קרקעות ב-1960 ורק עכשיו זכו לקבל את דירותיהם ב "שער הים".

50 שנה לאחר שרכשו קרקעות בראשון לציון ליד הים, הגיעו בעלי הקרקע לרגע מכונן והגרילו דירות חדשות בפרויקט "שער הים" של חברות אפריקה ישראל.

בשנת 1960 התאגדו עשרות בעלי מניות והקימו יחד את חברת מרחבי פיתוח במטרה לרכוש קרקעות במערב ראשון לציון. הסכום הכולל של כל הקרקעות עמד בזמנו על 4,000 לירות. הסיבה להתארגנות הייתה בין היתר מכיוון שדובר במתחם גדול ומרוחק משטח בנוי והיה צורך בקידום תכנוני של המקרקעין.

במהלך השנים עוכב קידומם התכנוני של המקרקעין בעקבות הקמתה של ועדת גבולות אשר קבעה כי מחצית המקרקעין תועבר לשטח שיפוטה של עיריית בת-ים באופן שהמקרקעין נמצאים כיום בצפון מערב העיר ראשון-לציון ובדרום מערב העיר בת-ים.

 עו"ד משה שוב אשר ניהל מטעם עשרות בעלי המניות את החברה וטיפל בקידומם התכנוני של המקרקעין, יזם ואישר לפני מספר שנים בעיר ראשון לציון תב"ע (תוכנית בניין עיר) אשר השביחה בצורה ניכרת חלק ממקרקעי החברה.

 לאחר שאושרה תוכנית באחת החלקות אשר בבעלות החברה המאפשרת בניית 640 יחידות דיור, התקשרה החברה בעסקת קומבינציה עם חברות אפריקה ישראל ואזורים. הפרויקט אליו נכנסו השבוע כולל שמונה מבנים בני 80 דירות כל אחד בבניינים בני 20 קומות.

חברת מרחבי פיתוח הינה בעלת קרקע נוספת בדרום מערב העיר בת ים אשר עליה עתידות להיבנות כ-1,000 יחידות דיור נוספות להם יהיו זכאים בעלי המניות בחברה ויחולקו להם בהמשך. במסגרת תוכנית החלוקה, לפיה חולקו הדירות ותחולק בהמשך הקרקע בבת-ים, נכנסה החברה להליכי פירוק מרצון, ומינתה את חיים בן ארי ועו"ד שמואל שוב ממשרד עוה"ד משה שוב ושות' כמפרקי החברה.

קרדיט: ניר שועלי "זמן ראשון".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה