האם ראשל"צ רוצה להידמות לתל אביב?



ראשון רוצה להיות תל אביב, למרות שלא בדיוק שאלו אותנו אם בא לנו להתחרות בעיר הלבנה (ושחורה מפיח).

ראשון לציון רוצה להיות תל אביב, למרות שלא בדיוק שאלו אותנו אם בא לנו להתחרות בעיר הלבנה (ושחורה מפיח). יש ועדות רלוונטיות שצריכות לשבת ולבחון עם אנשי מקצוע את כל ההיבטים של הפיכת מקום המגורים שלנו לג'ונגל ענק של בנייני ענק וטונות של מכוניות.

שמתם לב שהפנייה שמאלה מדרך המכבים אל כביש הכיכרות של נחלת יהודה החדשה בראשון לציון, נמצאת על הדרך הבטוחה להפוך להיות פקק מיתולוגי בסגנון "מחלף גבעת שמואל" ושאר הדיווחים הנודעים של גלגל"צ וחברותיה ברדיו?
 
גם הפנייה ימינה מדרך משה דיין אל רחוב אברהם בר במערב העיר, בואכה קניון הזהב, מאותתת על מועמדות לתחרות "פקק נולד", במיוחד מאז התווספה הסינמה סיטי אל המציאות הראשל"צית שלנו.

והנה בקרוב, אנחנו מתבשרים, "יס פלאנט", שזה כנראה עוד קולנוע ענק בסגנון הסינמה סיטי, בדרך אל חולות המערב (או מה שנשאר מהם). ועל יד, שם במערב הידוע, שורה של פרויקטים חדשים נוספים: פארק האלף, פארק האגמים, קרית ראשון לעסקים ועוד ועוד.

ראשון רוצה להיות תל אביב, למרות שלא בדיוק שאלו אותנו אם בא לנו להתחרות בעיר הלבנה (ושחורה מפיח). והשאלה היא אם גם כל התכנונים עונים על כל הצרכים: נתיבים, חניות, תחזוקה, אספקה, פינוי פסולת, תשתית מתאימה.

השאלה היא מה המחיר

אנחנו אוהבים ללגלג ולבקר את הבירוקרטיה של הפקידים, אבל יש ועדות רלוונטיות שצריכות באמת לשבת ולבחון עם אנשי מקצוע את כל ההיבטים של הפיכת מקום המגורים שלנו לג'ונגל ענק של בנייני ענק וטונות של מכוניות.

ואם כבר היום אנחנו עדים להתעצמות של עומס תנועה בכוון המערב, שמתחיל כבר מנחלת, בתפר שבין מזרח ומערב, אז אפשר רק לדמיין עד כמה נהיה מפורסמים במוקד התנועה של קול ישראל ובנותיה.

ולא שאנחנו נגד, אם כי גם לא חד משמעית בעד. מקורות תעסוקה ופרנסה זה טוב, מתקנים שיעסיקו נוער ויעשירו את חיי הרוח והבילויים שלנו, זה טוב, אבל השאלה היא, כרגיל, מה המחיר. צריך תמיד לזכור, שכל מה שאנחנו צורכים, אנחנו פולטים, והשאלה היא מה מצב התיעול של הפסולת.

האם ברור שצריך עוד הרבה כבישים, חניות, צינורות מים וצינורות ביוב? ואיך הם יותאמו לסביבה, לקרקע, לעומס, לטבע? הרבה אנשים הולכים לנסוע למערב, לאכול ולשתות במערב, וסליחה על הכניסה לפרטים קצת מביכים, אבל אותם אנשים יצטרכו להוציא, לפלוט.

המקום הזה היה ריק במשך אלפי שנים, ופתאום הוא מתמלא, גועש, רועש, תוסס וגם נוזל, פולט, דולף. האם הנקודה הזאת בין חולות מישור החוף לבין גבעות השפלה באמת בנויה לכל זה? אולי נקדים ועדת חקירה שתחקור עוד לפני ועדת החקירה שתוקם בבוא הימים? מסקנות בטרם.

קרדיט: ניר שועלי "זמן ראשון"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה