מעברי חציה יסומנו במדבקות



עיריית ראשון לציון החלה בניסוי נרחב לבדיקת יעילותן של מדבקות סימון, כאלטרנטיבה לצביעת מעברי חציה ופסי הפרדה.

עיריות ראשון לציון ורחובות החלו בניסוי נרחב לבדיקת יעילותן של מדבקות סימון, כאלטרנטיבה לצביעת מעברי חציה ופסי הפרדה. המטרה: שיפור בבטיחות הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי. הבעיה: המחיר גבוה בהרבה מצבעים מקובלים

אין רוכב דו-גלגלי שאינו מכיר את בעיית ההחלקה על מעברי חציה עירוניים בימי גשם. צבעים באיכות ירודה, צביעה רשלנית, תחזוקה שאינה מספקת, כל אלה גורמים לכך שמעטים בין רוכבי הקטנוע או האופנוע, לא מצאו עצמם בעבר בולמים ומחליקים על צבע לבן שמסמן הפרדה בין מסלולים ונתיבים, או מעבר חציה בקרבת צומת. לא בטוח שהבעיה תפתר גם בעתיד, אך ניסוי שהושק לאחרונה בראשון לציון ורחובות, עשוי להקטין את הסכנה לרוכבים וההולכים.

בניסוי נעשה שימוש במדבקות מיוחדות (של חברת 3M), עם מקדם חיכוך גבוה יותר מהצבע הלבן המוכר. בנוסף למניעת ההחלקה, כך טוענת יצרנית המדבקות,

רמת נראות המדבקות בשעות היום, ובעיקר בשעות הלילה, גבוהה משמעותית מסימון צבע. עוד מבהירים ביצרנית כי טווח החיים של המדבקות עומד על שנתיים ומעלה, לעומת צורך בחידוש צביעה אחת לשלושה חודשים עד חצי שנה. את המדבקות ניתן אגב להסיר לצורך שינוי מיקום סימון, מבלי להשאיר עקבות כלשהן. זאת בזמן שהסטת מעבר חצייה צבוע, מחייב קרצוף וריבוד מחדש של האספלט.

אלא שלמרות הנתונים החיוביים, הפסים המודבקים יקרים משמעותית מפסים צבועים. פס מודבק תקני למעבר חציה, באורך שלושה מטרים, עולה 350 שקל. צביעת מעבר חציה, כולל צביעה נוספת אחת לשלושה חודשים ולפרק זמן של שנתיים (אורך חיי המדבקה) תעלה לרשות מקומית כ-135 שקלים בלבד.

קרדיט: בני ברק YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה