עלייה חדה בזכאים לבגרות

$(function(){setImageBanner('1170afab-d0f3-4a69-beab-40dda0ef365d','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

עלייה של עשרות אחוזים בזכאים לבגרות מקרב תלמידי כיתות אתג"ר ובשנה"ל תשע"א צפויה הזכאות לעמוד על 31%

בשבוע שעבר הציג מנהל החינוך את נתוני הזכאות של תלמידי כיתות אתג"ר בעיר והראה כי במהלך שלוש השנים האחרונות נרשמה עלייה של עשרות אחוזים בהישגי התלמידים בכיתות האתג"ר.

ראש העירייה, דב צור אמר כי: "אני שמח מאוד לראות שהמהלך הניב פירות, שהמנהלים והמורים הצליחו במשימה והתלמידים הצליחו לשפר את הישגיהם. אני מאמין שהשקעת המשאבים הרבה, בתוספת שעות לימוד, תגבור תלמידים מתקשים, יצירת סביבה לימודית נעימה ונוחה ועוד, יביאו לתוצאות טובות עוד יותר".

בשנת תשס"ח עמדה הזכאות על 6%, בשנת תשס"ט עמדה הזכאות על 7.1%, בשנת תש"ע עמדה הזכאות על 16.9% ובשנת תשע"א צפויה הזכאות לעמוד על 31%.

כיתות אתג"ר מצויות בכל בתי הספר השש-שנתיים בעיר, והן כיתות קטנות של 25 תלמידים, המיועדות לסייע לתלמידים אשר צברו פערים לימודיים. בכיתות אלה ניתן תגבור לימודי ומעטפת רגשית, המסייעים לתלמידים בשיפור ההישגים.
 
את הנתונים הציגה ראש האגף לחינוך על-יסודי, ד"ר ענת ליבוביץ', בעת ביקור מקצועי בעיר של ד"ר חיים נבון, מנהל המחלקה לכיתות אתג"ר ומרכזי חינוך ונוער במשרד החינוך.

בביקורו האחרון בעיר, לפני כשנתיים, הודיע ד"ר נבון כי הישגי תלמידי כיתות אתג"ר בעיר אינם משביעי רצון ומשרד החינוך שוקל לבטל את התכנית בעיר.

ראש העירייה, דב צור, וראש מנהל חינוך, אריאלה ישראלי, התחייבו כי במסגרת ההשקעה העירונית בחינוך, יובילו שינוי גם בכיתות האתג"ר. בביקורו בסוף השבוע, ציין ד"ר נבון, כי חל שיפור משמעותי בהישגים.

במנהל החינוך מציינים כי השיפור נובע משילוב של העבודה המסורה והמקצועית שעשו מנהלי בתי הספר וצוותי ההוראה והכוונה פדגוגית, יחד עם תוספת משאבים שהעניקה העירייה לבתי הספר והכוונה מקצועית של ד"ר נבון ומנהל החינוך.

ראש העירייה, דב צור, הוסיף: "הצבנו לעצמנו מטרה: להעלות רמת ההישגים במערכת החינוך בראשון לציון. אנו לא רוצים להיות במקום טוב באמצע – אנחנו רוצים להוביל! הצעד הראשון היה תוספת משאבים, הכוונה פדגוגית וכיול המטרות של כל המערכת לשיפור ההישגים".

ראש מנהל חינוך, אריאלה ישראלי וראש האגף לחינוך על-יסודי, ד"ר ענת ליבוביץ, התייחסו לתוספת שהעניקה העירייה לכיתות האתג"ר: "הוספנו שעות תגבור לכל כיתה, הקצנו תקציב למרתונים לימודיים לקראת מבחנים חשובים, לאבחונים, פסיכולוגים, יועצים ועובדים סוציאליים. ההשקעה הכספית בתלמידי כיתות האתג"ר עלתה גם היא, ועומדת כיום על 1900 ₪ לתלמיד, שהינה מעל התקן של משרד החינוך".

במנהל החינוך מברכים על השינוי, אך מציינים כי היד עוד נטויה. ישראלי: "המנהלים והמורים עשו עבודה מצוינת, והוכיחו שכאשר יש מטרה ברורה, משאבים וסיוע של המערכת העירונית, ניתן להגיע אל היעד". ישראלי ציינה כי השיפור הוא משמעותי, אך "אנו רוצים להגיע לממוצע הארצי, הועמד על 40% ואף לעבור אותו".  

קרדיט: דוברת העירייה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה