אירוס הארגמן בגבעות הכורכר

$(function(){setImageBanner('aa07ded8-1bbb-4d35-9f43-bf533814d64e','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

אלפים- מבוגרים וילדים טיילו בגבעות הכורכר ונהנו מאירוע הטבע העירוני בגבעת האירוסים בראשון לציון.

אלפים- מבוגרים וילדים נהנו מאירוע הטבע העירוני בגבעת האירוסים בראשון לציון וכבכל שנה, פורח לו אירוס הארגמן בגבעות הכורכר של ראשון לציון ונס ציונה.

כ- 5000 מתושבי ראשון לציון והסביבה הגיעו בשבת האחרונה לצפות בפריחת אירוס הארגמן במסגרת אירוע הפנינג שארגנו החברה להגנת הטבע ועיריית ראשון לציון.

בפעילות משותפת של עיריית ראשון לציון והחברה להגנת הטבע, שהתקיימה ביום שבת, נהנו המבקרים מעמדות הסברה והפעלה לילדים

הסבר על אירוס הארגמן ודרכי ההתרבות שלו, הסבר על תהליך הקומפוסטציה, תכנון סביבתי - בדגש על אזור הנופש המטרופוליני אשר גבעת האירוסים הינה חלק ממנו, הסבר גיאולוגי על שכבות הכורכר והמצוק ובנוסף נהנו הילדים גם מפינות יצירה: הכנת ראשי דשא, פיתות ועוד.

יפעת מאירוביץ- יפת, מחזיקת תיק איכות הסביבה וחברת מועצה מטעם סיעת הירוקים: "אנו רואים חשיבות רבה בשמירת גבעות הכורכר בשטחה של ראשון לציון ונפעל בשנה הנוכחית לקדם את המהלכים שכבר החלו לשימור האזור".

"אני מאמינה, שאם הצלחנו לשמור בסופו של דבר על חוף פלמחים מפני הבנייה, נצליח גם בגבעת האירוסים, זה דורש התמדה וחשיבה לטווח ארוך, ואנו מתכוונים למצות את התהליך עד תום. אני מבקשת להודות לכל הגורמים העירוניים, התלמידים, המתנדבים וכמובן נציגי החברה להגנת הטבע אשר תרמו להצלחת האירוע" .

האירוע, נערך במקביל בראשון לציון ובנס ציונה, ומטיבי הלכת אף עברו מרכס הכורכר של ראשל"צ לנס ציונה וחזרה באוטובוסים של החברה להגנת הטבע. מטרת ההפנינג, כבכל שנה, הייתה לעורר את מודעות הציבור לבעיה שמעוררים הבינוי והפיתוח בגבעות הכורכר ולהכחדתם של מינים נדירים החיים במקום, כמו אירוס הארגמן.

באירוע לקחו חלק גופים רבים, ביניהם: אגף הנוער והצעירים: המד"צים העירוניים, נוער נוא"ב (אוהב בעלי חיים), חניכי תנועת הנוער הצופים בעיר, תלמידי מקיף ח' ממגמת איכות הסביבה בהדרכתה של יהודית צור וכמובן נאמני הסביבה המתנדבים ועובדי מינהל איכות הסביבה, מינהל שפ"ע, החברה לסדר ובטחון ציבורי, מני"ב וכיוב'.

דב צור, ראש העירייה, שניצל את השבת היפה לטיול בגבעת האירוסים, אמר: "אני רואה חשיבות רבה בשמירה על האיזון שבין פיתוח העיר ושימור ערכי הטבע בה, למעננו ולמען הדורות הבאים. גבעת האירוסים הינו שטח נפלא של טבע עירוני. לצערי, השטח לא הוכרז באופן רשמי כשמורת טבע, אבל אנחנו עושים מאמצים לשמר את האזור. אני שמח שרבים מתושבי העיר ניצלו את השבת היפה, יצאו לחיק הטבע ונהנו מהפריחה היפיפייה של אירוס הארגמן". 
 
יפעת מאירוביץ- יפת הוסיפה: "המאמץ לשמירת השטחים הפתוחים בעיר הינו יום- יומי ודורש משאבים אנושיים והשקעה כלכלית גבוהה, אלפי האנשים שהגיעו לאירוע זה ולאירועים סביבתיים דומים, ממחישים לנו מקבלי ההחלטות, נציגי הציבור,את הצורך העז של הציבור בשמירת הטבע העירוני בכלל וגבעת האירוסים בפרט".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה