להקות כלבים תוקפות חתולים

$(function(){setImageBanner('de121eff-e965-4d43-840a-cf24731f65e7','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42796,'Image','');})

השטח הציבורי בגבול בת ים-ראשל"צ מדיר שינה מעיני התושבים משני הקצוות, להקת כלבים משוטטים מטילה את אימתה.

הכלבים עברו את הגבול: תושבי רחוב הקוממיות בבת ים ותושבי שכונת נווה חוף בראשון לציון, שביניהם מפריד שטח ציבורי פתוח ומוזנח, טוענים כי הם סובלים בחודשים האחרונים מנוכחותן של להקות כלבים נטושים החיים בשטח הפתוח במשך שעות היום.

לטענתם תושבי השכונה, עם רדת החשכה, מגיעים אל שכונות המגורים הסמוכות במטרה לחפש מזון ומטילים אימה על התושבים.

אחת מתושבות שכונת נווה חוף, אורית פרוים, פנתה לפני כשבועיים לעיריית בת ים בדרישה לטפל בבעיה, וזאת לאחר שלהקת כלבים שהגיע לאזור מגוריה תקפה חתול שהיה שייך לה והרגה אותו.

במקרה אחר, מספרים תושבים, נחבלה נערה שפסעה ברחוב בשעת לילה מאוחרת, לאחר שמעדה בניסיון להימלט מלהקת כלבים שהתקרבה לעברה.

"מה שקורה כאן הוא פשוט מפחיד", מספרת פרוים. "להקות שלמות של כלבים נטושים ומורעבים, שנראים כמו זאבים, מגיעות כמעט מדי לילה מהחולות שבאזור בת ים.

הכלבים מסתובבים ברחובות השכונה שלנו ומחפשים מזון, ולעיתים קרובות תוקפים בעלי חיים שמסתובבים בשכונה, כמו כלבים קטנים וחתולים. זה מאוד אכזרי".

לפני כשבועיים, בשעת לילה מאוחרת, יצאה פרוים מביתה על מנת לחפש חתול השייך לה, ואז נתקלה באחת מלהקות הכלבים.

"היה לי חתול שטיפלתי בו בחודשים האחרונים, סירסתי אותו ודאגתי לו ורציתי לדעת היכן הוא", מספרת פרוים, "וכאשר מצאתי אותו הופיעה מולי לפתע להקה של שבעה כלבים גדולים הם קלטו את החתול, ועוד לפני שהספקתי לעשות משהו, הם פשוט טרפו אותו מול העיניים שלי".

בעקבות המקרה פנתה פרוים לעיריית בת ים. "הודעתי להם על מה שקרה, והבטיחו שישלחו פקח לבדיקת הנושא", היא אומרת, "אבל מאז לא קרה דבר, והבעיה לא טופלה, למרות שפניתי גם לעיריית ראשון לציון, העיר שבתחומה אני גרה"

"אני מקווה שהרשויות יטפלו בנושא כמה שיותר מהר", אומרת פרוים, "כי זה פשוט מפחיד. מדובר בכלבים גדולים ומאיימים ושהם ברחובות השכונה פשוט במצור". "בסוף עוד יקרה אסון, ואיזה ילד יינשך ויחלה", אומר אלכס ואדים, המתגורר ברחוב הקוממיות בבת ים.

"חבורות הכלבים נוהמים כאן בלילות כמו תנים וזה לא נעים. צריך לעשות לזה סוף".

 תגובת עיריית בת ים: מבדיקה שנערכה נמצא כי מרבית התלונות התקבלו בדיעבד, דבר שיצר קושי לאתר את הכלבים. יחד עם זאת, צוותי המחלקה הווטרינרית של עיריית בת ים ועיריית ראשון לציון ייפגשו בקרוב על מנת לפעול במשותף למציאת פיתרון, לבעיה הנמצאת בתחומי שתי הרשויות, כאמור.

 בתגובה נמסר מעיריית ראשון לציון: "הכלבים בהם מדובר מגיעים מבת ים, ולכן ביקשנו את השירות הווטרינרי של עיריית בת ים לסייע לנו לטפל בנושא, ואכן הנושא מטופל בימים אלה".

קרדיט: שי אלבלינג  YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה