מאבק נגד הקמת מרכז מסחרי חדש



עימות חזיתי בראשל"צ: הקרב על המרכז המסחרי בנווה הדרים הפך לזירת קרב בין ועד השכונה לבין חברת המועצה .

מרכז מסחרי חדש שעתיד להיבנות בשכונת "נווה הדרים" במערב ראשון לציון, במקומו של מגרש חנייה רחב ידיים, מסעיר את תושבי השכונה ועוד יותר מכך את נציגי הציבור. על רגע ההתנגדות לפרויקט, פרצה מלחמה פנים שכונתית ורווית יצרים בין יו"ר ועד השכונה לאון יעקב לבין חברת המועצה ותושבת השכונה יפעת מאירוביץ יפת.
פועלי בניין צילום: איי-פי

הסיפור תחילתו לפני חודשים אחדים, כשבמרכז השכונה הוצב שלט גדול מטעם קבוצת מזרחי המעיד על הקמת מרכז מסחרי בן קומה אחת. את המרכז המסחרי אמורה לבנות חברת נאות מזרחי בע"מ, שהיא אחת הבעלים של הקרקע.

כמה מתושבי השכונה לא ראו בעין יפה את הפרויקט החדש, שלדעתם יפגע באיכות חייהם. יו"ר ועד השכונה, לאון יעקב, הרים את נס המחאה והחל לפעול כדי לטרפד את הפרויקט. גם חברת המועצה מאירוביץ~יפת, שהיא כאמור תושבת השכונה, הביעה לדבריה את התנגדותה בדיוני הוועדה המקומית אליה הוגשה בקשה למתן היתר בנייה על ידי חברת נאות מזרחי.

המנשר האנונימי

בחודש נובמבר האחרון התכנסה ועדת הערר המחוזית כדי לדון בערר שהגישה חברת נאות מזרחי, אחרי שלא קיבלה היתר בנייה לפרויקט.

בישיבה אמר ראש העירייה, דב צור, בין היתר, כי "הבעיה שהפרויקט במקום הזה ובמתכונת הזו יפריע לשכונה, לעיר ויפריע גם ליזמים. הגיע אליי מכתב שהתושבים אומרים שהמרכז המסחרי הזה לא יהיה פעיל ויש מרכז מסחרי בשכונה הזו, ולטעמי הוא


מספק. אין לנו התנגדות עקרונית, המיקום שלו לא טוב ויש מקומות חלופיים שאנחנו מוכנים להציע ליזם בשכונה עצמה. לא לחינם השקענו בחנייה, מדובר בשכונה צפופה".

עו"ד אלון אברהמוב, המייצג את חברת נאות מזרחי, אמר בתגובה לדברים: "אף אחד לא טוען טענות מכל סוג שהוא כלפי הבקשה להיתר בתוכניות שהוגשו. אין שום טענות. היום יש אישור של כל מחלקות העירייה".

ואז, בשלב זה, אמר אברהמוב את המשפט שהצית מלחמה בין מאירוביץ-יפת ליעקב. "גם חברי המועצה והוועדה המקומית ביקרו במקום, ואף אחד לא טען את הטענות. הפוך, הם עוד אמרו שאפשר להקים במקום מרכז מסחרי. אנחנו עשינו ביקור במקום, והייתה חברה בוועדה המקומית שהיא תושבת האזור".

ימים ספורים לאחר מכן, הופץ בשכונת נווה הדרים מנשר נגד מאירוביץ-יפת כשהוא חתום על ידי "תומכי לאון יעקב".

"אנו באים להסב את תשומת ליבכם לנעשה במקום מגוריכם ולנושא המרכז המסחרי", נרשם במנשר, "עליכם לדעת בביטחון ובבירור, כי על פי כתבי הפרוטוקול של ועדת הערר נמצא כי חברי הוועדה המקומית ביקרו במקום ולא טען אף אחד נגד בניית המרכז המסחרי.

עוד נכתב כי הייתה חברת ועדה מקומית שהיא תושבת המקום עם העוררים ולא הביעה כל התנגדות. תמוה בעינינו מדוע יפעת מאירוביץ~יפת משחקת בשני כובעים. לתושבים היא אומרת נגד, וכחברה בוועדה המקומית מביעה הסכמה. יש לגנות התנהגות זו ולתמוך בצוות המוביל, ביו"ר לאון יעקב".

הדרישה להתנצלות

המנשר שהאשים את חברת המועצה מאירוביץ~יפת במשחק כפול לא עבר בשקט. ימים אחדים חלפו, ואל יעקב הגיע מכתב הנושא את הכותרת "הוצאת דיבה" מאת עו"ד חיים לוי המייצג את חברת המועצה מאירוביץ~יפת.

"בחודש ינואר שמעה יפעת לתדהמתה", כתב עו"ד לוי ליעקב, "כי אתה טוען שהיא לא הביעה התנגדות למתן היתר בנייה למרכז המסחרי המתוכנן. יפעת העמידה אותך בו במקום ובנוכחות מספר אנשים נוספים על העובדה כי אין בדבריך אמת, וכי הביעה התנגדות מפורשת למתן היתר למרכז מסחרי בפורומים הרלוונטים. עוד הבהירה יפעת כי אין בדברים שנאמרו על ידך אמת וכל מטרת דבריך היא להכפיש את יפעת, וזאת ככל הנראה משאיפות פוליטיות שלך או של אחרים במסגרת המאבק".

עוד כתב עו"ד לוי כי "חרף האזהרות וההבהרות התברר כי אתה ממשיך בהשמצות. ואף הגדלת לעשות ולהפיץ מנשר לתושבי השכונה בו מוזכר שמה של יפעת ומפורטות טענותיך. בנסיבות אלו מרשתנו דורשת התנצלותך ברבים, ובמידה שזו לא תתקבל תוך שבעה ימים לא יהיה מנוס מפנייה לערכאות משפטיות".

בד בבד, הפיצה חברת המועצה מאירוביץ~יפת מנשר מטעמה בשכונה בו הדגישה כי היא פועלת בהתנדבות מלאה, וכי המנשר הקודם מלא בחצאי אמיתות ושקרים, כדבריה. "הצהרתי ברבים וכמובן הבעתי את התנגדותי בכל פורום רלוונטי למתן היתר בנייה נוכח הפגיעה בשכונה. צר לי שיש גורמים אשר מסיבות פוליטיות או אישיות מנסים לנגח אותי אישית", כתבה.

לאון יעקב ראה את המנשר של חברת המועצה, ואת דרישתה להתנצלות ממנו, ופנה לעו"ד יוסי פאר שמיהר לשגר אליה מכתב תגובה שגם הוא נושא את הכותרת "הוצאת דיבה".

במכתבו אל חברת המועצה מאירוביץ~יפת דורש עו"ד פאר תשלום בסך 50 אלף שקל בשל הוצאת הדיבה, לטענתו, נגד לאון יעקב. "טענותיה של יפעת לפיהן לאון אינו דובר אמת ובעל שאיפות פוליטיות – השפיל והביך אותו", טען עו"ד פאר.

לאון יעקב אמר השבוע: "כל הסיפור החל כשיפעת ביקשה התנצלות תוך שבעה ימים, ואמרה כי אם לא אתנצל היא תתבע אותי. אמרתי לה שאני לא עומד מאחורי המנשר המפורסם, ולא אני כתבתי אותו. אמרתי לה ולתושבים רבים שאני מגנה את הדברים שנכתבו במנשר. המאבק נגד הקמת המרכז המסחרי הפך להיות מאבק בינו לבינה, למרות שאין לי מאבק נגדה. אמרתי לה שאני מגנה את זה, אבל היא בחרה לפנות לעורך הדין שלה, ואני פניתי לעורך הדין שלי בתגובה".

חברת המועצה יפעת מאירוביץ-יפת מסרה: "התנגדתי ואמשיך להתנגד למתן היתר לבניית המרכז המסחרי בנווה הדרים, וזאת לנוכח עמדתי כי למתן ההיתר תהיה השפעה שלילית על איכות חיי התושבים, והבנייה תיצור בעיות תחבורה, חנייה ועוד.

"מר יעקב לאון בחר לומר ברבים וגם בפניי כי לא התנגדתי, ואני הבהרתי לו שוב ושוב, כי טענה זו אינה נכונה וכי היא פוגעת בשמי הטוב וגם מזיקה לפעילותי הציבורית בתחום איכות החיים והסביבה למען תושבי העיר, אותה אני עושה בהתנדבות מלאה". 

עוד נמסר כי "הפלא ופלא, כי דבריו אלה של יעקב לאון הופיעו במכתב אנונימי לתושבי השכונה החתום על ידי תומכי יעקב לאון, ואני מצידי דאגתי להפנות את תשומת לבו של מר לאון לכך שהדברים אינם נכונים. אכן קיבלתי בשבוע החולף מכתב איום בגין הוצאת דיבה ממר לאון. מכתב זה הגיע בעקבות מכתב שלי אליו, בבחינת ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. אני רוצה להבהיר כי עד רגע זה לא ראיתי פרוטוקול דיון כלשהו בו נאמר שלא התנגדתי להיתר, אך אף אם הדברים נאמרו על ידי עורכי דין היזם, הרי שברי לכל מי שמכיר את הנושא, וכעולה מהדיונים שנערכו בוועדה המקומית, בה אני חברה, ישיבותיה והחלטותיה, ומעמדתי הברורה שנאמרה בהם ובפומבי בכל הזדמנות, כי בדברים אין ממש.
 
"ככל הנראה העדיפו מר לאון ותומכיו האנונימיים להאמין לעורכי דין היזם, ולא לי, הפועלת ללא ליאות וללא מורא למען תושבי השכונה בפרט ואיכות חיי התושבים בראשון לציון בכלל. במקום להתנצל בפניי על דבריו, שהוטחו כלפיי בפורום רחב ידיים, וגרמו לי עגמת נפש וצער שאינם מגיעים לי, לסיים בכך את הפרשה, ולאפשר לכולנו להתמקד בעיקר, דהיינו בפעילות משותפת למען השכונה ותושביה, בוחר מר לאון להמשיך ולפעול - נגדי. אני מודיעה איפה, כי חרף התקפתו האישית של מר לאון, שאיני מצליחה להבין עד תום את מניעיה, אמשיך ללא מורא לפעול למען מניעת מתן היתר למרכז המסחרי, ולמען איכות החיים והסביבה בעיר".

קרדיט: רגב גולדמן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה