"לצאת מהסיפור"



במסגרת ההשקעה העירונית בחינוך,תוכנית חדשה לעידוד אומנויות השפה.

במסגרת ההשקעה העירונית בחינוך, החל מרכז רון ורדי לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים להפעיל תוכנית חדשה לפני מספר ימים  לעידוד הכתיבה בקרב תלמידי בתי הספר היסודיים.

התוכנית "לצאת מהסיפור" הופקה על ידי מכון ורדי בתמיכת מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון והאגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך והוא מיועד לכלל התלמידים ברחבי הארץ.

התוכנית "לצאת מהסיפור" מזמנת תלמידים מהחינוך היסודי להיכנס לאתר מרכז רון ורדי, בו מתפרסם סיפור קצר ש"נקטע" על ידי כותבו כיוון שגיבור הסיפור "נעלם".

התלמידים מתבקשים לקרוא את הסיפור ובהגיעם לסיומו הם נדרשים לעבור לדף באתר בו מצולמות חמש דמויות של גיבורים שונים בהם: גיבור על, אנטי גיבור, גיבור בלשי, גיבור פנטזיה וגיבור מיתולוגי. הגיבורים המגולמים על ידי שחקנים מקצועיים, מציגים את עצמם ומנסים לשכנע את התלמידים מדוע עליהם להיבחר כגיבורים אשר ימשיכו את הסיפור שנקטע.

בשלב הזה מגיע לידי ביטוי כישרון הכתיבה של התלמידים אשר צריכים לבחור את הגיבור המועדף עליהם ובעזרתו ישלימו את הסיפור הקצור תוך הסבר מדוע בחרו דווקא בו.

בסוף חודש מרץ ייבחרו עשר יצירות של עשרה תלמידים, אשר יוצגו במסגרת תערוכה "לצאת מהסיפור" במסגרת אירועי שבוע הספר העברי. התלמידים שיצירתם תיבחר יזכו בסדנת כתיבה וסדנת קומיקס לשיפור ולעידוד הכתיבה.

ראש העירייה, דב צור: "במסגרת מדיניות העירייה, לפתח, לחדש ולגוון במערכת החינוך, אנו שמחים לשתף פעולה עם היוזמה הנהדרת. ראשון לציון שמה לעצמה מטרה להוביל בחינוך, ואנו מברכים על כל פרויקט שמביא עימו רוח חדשנית ויצירתית למערכת החינוך במטרה לקדם חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות בקרב ילדים".

"מנהל מרכז רון ורדי, איתי ורמן: "הפעילות המקוונת נוצרה מתוך שיתוף פעולה בין מנהל החינוך ברשות המקומית, רשת כותר ראשון והאגף למחוננים. מטרתה של הפעילות היא לעודד קריאה וכתיבה בקרב ילדים צעירים. הרעיון הוא להפגיש אותם עם יצירה ספרותית בלתי מוכרת ועם דמויות גיבור המציעות את עצמן להשלים את היצירה, כך, בדרך שהיא מצד אחד מאתגרת את הדמיון ומצד שני משעשעת וקלילה, ניתן לגרום לילדים שאינם קוראים ספרות יפה ואינם עוסקים בכתיבה  להכיר דמויות שונות של גיבורים, לאמץ את הדמיון ולכתוב יצירה ספרותית בעצמם".

אתר מרכז רון ורדי: /http//roncenter.co.il/outofstory

קרדיט: דוברת העירייה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה