גרפיטי ככלי לפיתוח מצוינות



בחודשים האחרונים למדו תלמידי ז', ח' ו- ט' בכיתות מחוננים בחטיבת הביניים דורות, את אומנות ציורי הקיר או בכינוייה הפופולארי "גרפיטי".

פרויקט ראשון מסוגו בארץ בחטיבת הביניים "דורות".

בחודשים האחרונים למדו תלמידי ז', ח' ו- ט' בכיתות מחוננים בחטיבת הביניים דורות, את אומנות ציורי הקיר או בכינוייה הפופולארי "גרפיטי".

הפרויקט הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין מנהל החינוך בעיריית ראשון לציון, מרכז רון ורדי לתלמידים מחוננים וחטיבת הביניים דורות.

במהלך הפרויקט למדו התלמידים מפיו של האמן דרור מעיין, אמן בין לאומי, המתמחה  בין היתר באומנות הגרפיטי על צורותיה וגווניה השונים בארץ ובעולם.

כדי ללמוד על ההיסטוריה של ציורי קיר, יצאו התלמידים לסיור בתל אביב בעקבות קבוצות גרפיטי שונות ולמדו את טכניקת הביצוע של אומנות הגרפיטי.

אירוע השיא נערך בשעות אחר הצהריים עת גדשו עשרות תלמידים את חצר בית הספר והביאו לידי ביטוי את יכולותיהם האומנותיות בעיטור קירות בית הספר דורות בשלל יצירות  גרפיטי שונות, פרי המצאתם.

דליה ישעיה מנהלת בית הספר, "דרך הלימוד והיישום של אומנות הגרפיטי למדו התלמידים כיצד לשתף פעולה, לתכנן ולבצע ורכשו כלי ביטוי משמעותי לדעותיהם, שאיפותיהם וחלומותיהם, שכעת מופיעים על גבי קירות בית הספר ומהווים עדות לביטוי האישי אותו מעודד בית הספר".

איתי ורמן, מנהל מרכז רון ורדי ויוזם הפרויקט, "הפרויקט, מבחינתי, מעבר לתהליך האומנותי ולחדוות היצירה שהפיח בבית הספר, מהווה דוגמה כיצד בית ספר שער לסביבה מצליח לגייס אליו כוחות יצירה חיצוניים, מעולם שאינו בהכרח פדגוגי, להירתם כדי להכניס נופך חדש של ידע, יצירה ועשייה ולהפוך את בית הספר למקום המתקשר עם סביבות אומנותיות שבדרך כלל זרות לממסד".

האמן דרור מעיין, "המיזם עצמו חדשני ביותר ולמיטב ידיעתנו פרויקט בהיקף וברמה כזו העוסק בגרפיטי על זוויותיו השונות טרם נעשה בארץ.

את התוכנית בניתי במיוחד לבני נוער והיא ביקשה לכסות שלושה קודקודים – תיאוריה ורקע היסטורי, מפגש פיזי עם יצירות גרפיטי ברחוב, ועשייה של גרפיטי במסגרת בית ספרית. התרשמתי מההתלהבות הגדולה והשתתפות התלמידים הפתיעה אותי בעוצמתה, בהיקפה ובמקוריותה".

ברכה צוויליך, אחראית מחוננים ומצטיינים במנהל החינוך, "מנהל החינוך מקדם ותומך פעילות לטיפוח מצוינות על שלל גווניה, קידום מצוינות בתחום האמנות היא יעד מוצהר של מנהל החינוך ואני רואה בה כלי מן המעלה הראשונה בפיתוח חשיבה ביקורתית, הבעה עצמית ומעוף".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה