ירוקים מגיל צעיר



13 גני ילדים בראשון לציון קיבלו תעודת "גן ירוק" משר החינוך ומהשר להגנת הסביבה.

ירוקים מגיל צעיר, 13 גני ילדים בראשון לציון קיבלו תעודת "גן ירוק" משר החינוך ומהשר להגנת הסביבה.

כחלק ממדיניות העירייה לפיתוח תחום החינוך הסביבתי, פועלת בגני הילדים בעיר תכנית לימודים לקיימות ולמודעות סביבתית.

השנה הוסמכו 13 גני ילדים כגנים ירוקים, וקיבלו בחודש שעבר תעודת "גן ירוק" בטקס חגיגי במעמד שר החינוך, גדעון סער, השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, מנהלת אגף חינוך קדם יסודי שולמית זכאי, מפקחת מתאמת על הגנים הממלכתיים אורנה פז, מפקחת על הגנים הממלכתיים דתיים יהודית גרין, והמפקחת על הגנים הממלכתיים סילבי ליצ'ק חריט.

עד כה הוסמכו בעיר 22 גני ילדים ו17 גנים נוספים מלווים בימים אלה על ידי נציגי האגף לאיכות הסביבה, נציגי מינהל איכות הסביבה והפיקוח מטעם משרד החינוך,  לצורך הסמכה בשנת הלימודים הבאה.

וועדת שיפוט מטעם המשרד להגנת הסביבה סיירה בגני הילדים, צפתה וניקדה את פעילות הגנים ובדקה כי הגנים עומדים בדרישות לקבלת ההכרה כ"גן ירוק".

לקבלת התעודה נדרש הגן לתוכנית עבודה הכוללת התייחסות לאדם וסביבה, תועלתה של הסביבה לאדם והשפעת האדם על סביבתו.

כמו כן נדרש הגן לקיים פעילויות המוכיחות צמצום והפחתת השימוש במשאבי הטבע וכן לקדם פרויקט סביבתי קהילתי המבוצע על ידי כל ילדי הגן והמשפיעים על סביבתם הקרובה.

בין הפרויקטים המקודמים ומופעלים על ידי גני הילדים, קיימת סדנא להורים ולילדים להפקת משחקים מחומר בשימוש חוזר, הקמת מועצת הורים ירוקה האחראית על הפעילות הסביבתית בגן, שוק קח-תן לתחפושות וגינת תבלינים בשיתוף עם ההורים.
 
ראש העירייה, דב צור, בירך את הגננות ואמר כי הן הסבו לעיר גאווה רבה. 

חברת מועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, יפעת מאירוביץ יפת, וחברת מועצה ומחזיקת תיק חינוך ליאל אבן זהר: "אנו מאמינות, כי את הרגלי החיים הסביבתיים יש להטמיע כבר בגיל הצעיר".

"אנו גאות בגננות המובילות את התהליך ומחנכות את דור העתיד, שבוודאי יהיה סביבתי יותר. אנו מקוות כי גנים רבים נוספים ירימו את הכפפה ויביעו רצונם להיות חלק העשייה סביבתית".

מפקחת מתאמת על הגנים הממלכתיים, אורנה פז: "הטקס היווה נקודת שיא לעשייה חינוכית אינטנסיבית רבת שנים בעיר ראשון לציון בתחום הקיימות והסביבה.

ילדי הגנים הם אזרחי המחר והם השגרירים שלנו להטמעת הערכים האקולוגיים בבית ובקהילה. מטרתנו כי הדורות הבאים יהיו אזרחים פעילים מחויבים ואכפתיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה