פורום תנועות הנוער בעיר



ראש העירייה, דב צור, ערך מפגש מיוחד עם רכזי תנועות הנוער בעיר, "חינוך לא נגמר עם תום יום הלימודים"

ראש העירייה, דב צור, ערך מפגש מיוחד עם רכזי תנועות הנוער בעיר, במטרה לשמוע מהם על הפעילות שלהם בעיר וכיצד יכולה העירייה לסייע להם. עם כניסתו לתפקיד, הציב דב צור את  תנועות הנוער בסדר עדיפויות גבוה בעיר. 

במפגש השתתפו חבר המועצה ומחזיק תיק הנוער והצעירים דורון אוזן, סמנכ"ל העירייה, חיה ברנפלד, מנהלת אגף הנוער, דפנה שקורי, ומנהלת היחידה לתנועות נוער, זהבה אושריאל, שהנחתה את המפגש.

הרכזים דיברו על השיפור שחל במבני התנועות בשנה האחרונה וציינו כי ישנם עוד נושאים שדורשים טיפול בתחום אחזקת המבנים, מיזוג ועוד.

בנוסף, חלק מהרכזים שיבחו את שיתוף הפעולה עם בתי הספר בשכונות בהם הם פועלים וחלק מהרכזים אמרו כי בתי הספר לא מאפשרים כניסה של מדריכים בתנועות לטובת גיוס חניכים.

 

מפגש מיוחד עם רכזי תנועות הנוער בעיר, "חינוך לא נגמר עם תום יום הלימודים"

"שיתוף הפעולה מצד בית הספר משפיע באופן ישיר על מספר החניכים שבאים לתנועה" אמרו הרכזים.

ראש העירייה שיבח את פעילותם של הרכזים וציין כי מבחינתו תנועות הנוער חיוניות לעיר, "משום שחינוך לא נגמר עם תום יום הלימודים".

צור הוסיף כי הנחה את כל מנהלי בתי הספר לפתוח את דלתותיהם בפני תנועות הנוער, וכי שיעור ההשתתפות של תלמידים בבית הספר בעשייה חברתית וערכית ובתנועות נוער, הוא בהחלט פרמטר להצלחה של מנהל.

צור: "המטרה שלנו היא ברורה – להעלות את מספר הילדים הלוקחים חלק בפעילות תנועות הנוער".

צור הוסיף ואמר, כי טיפוח הנוער בראשון לציון הוא נושא מרכזי בסדר היום העירוני וזו הסיבה שהתקציב בשנת 2011 עלה ב-50% לעומת 2008 ועומד על 7.4 מיליון ₪.

עוד הוסיף צור, כי הגידול מבטא את המדיניות להמשיך ולחזק את פעילות הנוער ותנועות הנוער.  צור גם בישר כי העירייה הקצתה 1.4 מיליון ₪ כדי להעניק לכל תנועת נוער בעיר סל הצטיידות, שיכלול מקרן, כסאות, עמדת תקשורת, מחשב, מדפסת, פינת שתייה ועוד.

ראש העירייה, סיכם ואמר לרכזים כי הפרויקט הציוני העומד על הפרק בימים אלה הוא שילוב יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית.

"נדרשת התגייסות של כל העוסקים במלאכה ואנו מוכנים להעמיד לטובת כך את כל הכלים האפשריים.

אנו משקיעים מיליונים לטובת העניין במערכת החינוך הפורמאלית, רק בהסעות של ילדים אל מחוץ לשכונה אנו משקיעים מאות אלפי שקלים, כדי לתת להם הזדמנות טובה יותר להתערות בחברה ולהצליח. זה בנפשנו".

צור הדגיש כי שילוב בני נוער מהקהילה האתיופית זו משימה של כל תנועות הנוער בעיר, ובפירוש לא משימה של תנועות הנוער ברמת אליהו. צור התחייב כי העירייה תסיע את החניכים לאן שצריך ותשלם את דמי החבר שלהם. 
 
דורון אוזן, שנחשב לאחד מחברי המועצה הנמרצים שידע אגף הנוער בשנים האחרונות, זכה למחמאות מצד מנהלות האגף, שציינו כי אוזן מסייר בבתים של תנועות הנוער, מקשיב ובוחן את הבעיות מקרוב ולא מסתפק בדיווחים שוטפים.

אוזן: "אני שמח על המפגש, שמתקיים זו השנה השנייה וכבר הפך למסורת מבורכת. הדבר הראשון שעשיתי עם כניסתי לתפקיד היה לצאת לשטח ולראות את המצב לאשורו.

 מאז השקענו כספים רבים בשיפוץ בתי תנועות הנוער, מתוך תפיסה שמקום שנראה טוב ומסביר פנים, גורם גם למשתמשים בו לשמור עליו. מקום שנראה רע ולא מזמין, גורם למשתמשים לזלזל בו.

לא היינו יכולים לעשות את השינוי שעשינו בלעדי אמונה ותמיכה של המערכת והעומד בראשה, שמאמין בנוער ומשקיע בו".

העיר ראשון לציון התברכה בפעילות ענפה של תנועות נוער. בעיר 22 סניפים מעשרה זרמים שונים.

כיום משקיעה עיריית ראשון לציון, באמצעות אגף הנוער והצעירים והיחידה לתנועות נוער, כ- 16 מיליון ₪ בצרכים ובפעילות של התנועות, בבניית  בבתים חדשים, במיזוגם ובציודם, במטרה לשפר את מראה הבתים ולהזמין את בני הנוער לחזור אל פעילות תנועות הנוער בעיר.

ראש העירייה הודה לצוות שעוסק במלאכה כל ימות השנה, לחבר המועצה דורון אוזן, לסמנכ"ל העירייה, חיה ברנפלד, למנהלת אגף הנוער – דפנה שקורי, למנהלת היחידה לתנועות נוער- זהבה אושריאל, כולם עושים עבודה נהדרת למענכם ולמען כולנו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה