יזמים צעירים בראשל"צ



זו השנה הרביעית בה מתקיים אירוע תצוגת אב טיפוס ל"יזמים צעירים" בחסות מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון.

האם שמעתם כבר על יעה שאינו מחליק בעת טאטוא? ומי המציא מעמד לכלי כתיבה שנדבק למשטחים או את הארגונט - המגנט שעושה סדר על המקרר?

זו השנה הרביעית בה מתקיים אירוע תצוגת אב טיפוס ל"יזמים צעירים" בחסות מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון. קיראו איך מעודדים בני נוער ליזמות וחשיבה עסקית.

בשבוע שעבר התקיים אירוע תצוגת אב טיפוס של 8 קבוצות מבתי ספר בעיר שהגו, בנו ועיצבו מוצר חדשני במסגרת תכנית "יזמים צעירים ישראל", אשר עוסקת בחינוך ועידוד בני נוער ליזמות, חשיבה עסקית והתנהגות אתית.

אירוע הצגת אב הטיפוס נערך באשכול הפיס רביבים במעמד ראש העירייה, דב צור, חברות המועצה ליאל אבן זוהר ויפעת מאירוביץ, ובהשתתפות ראש מינהל חינוך אריאלה ישראלי וצוות מנהל החינוך.

התוכנית "עושים עסקים" נועדה לעודד ולחשוף בני נוער לנושא היזמות העסקית.

התוכנית הינה התנסות מעשית בהקמה של מיני חברה על ידי קבוצה של כ-20 בני נוער, על כל הכרוך בכך: גיוס הון, בדיקת כדאיות כלכלית, פיתוח מוצר, הכנת תכנית עסקית, בניית אב-טיפוס, ייצור, שיווק ומכירות.

קבוצות התלמידים פועלות בהנחיה ובהדרכה של צוות הכולל: מורים ממערכת החינוך, סטודנטים ומנחים עסקיים מתנדבים.

הקבוצות השונות משתתפות באירועים ותחרויות אזוריות וארציות. הקבוצות הזוכות, יוצאות מדי שנה לייצג את ישראל בירידים ותחרויות בינ"ל.

בארבעת החודשים שקדמו לאירוע שהתקיים בשבוע שעבר, עסקו הקבוצות בגיבוש של החברה, חשיבה על רעיון למוצר, פיתוחו וכתיבת תוכנית עסקית. כעת יעלו הקבוצות שלב, ויתמקדו בייצורו של המוצר, שיווקו ומכירתו.

בית ספר למינהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל בראשון לציון נותן חסות לתחרות וכן סטודנטים שנה ג' מבית הספר למינהל עסקים מנחים את הקבוצות בשיתוף עם מתנדבים מהמגזר העיסקי.

ב-30.5.2011 יוכרזו הזוכים בשלושת המקומות הראשונים במכללה למינהל. ב-27.3.2011  תצא קבוצה מראשון לציון לתחרות בסלובקיה- JAYEשמטרתה תחרות על עיצוב מוצר, עיצוב דוכן, איכות עבודת צוות, מכירה, שיווק, יצירתיות וחדשנות.
 
ראש העירייה, דב צור, בירך את היזמים הצעירים ואמר כי "אנו מעודדים חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה". צור הוסיף ואמר כי, "כעיר שרוצה להוביל בחינוך אנו משקיעים במסגרות מצוינות מכל הסוגים, והמסגרת הזו בהחלט מצליחה להוציא מבני הנוער הישגים לא רגילים ויצירתיים".
 
ברכה צויליך מנהלת מצטיינים ומחוננים במינהל החינוך: "לתוכנית זו חשיבות רבה, מן הטעם שהיא מקדמת מצוינות לאו דווקא לתלמידים המצטיינים בבי"ס במקצועות הקלסיים מדעים ומתמטיקה.

זוהי מצוינות חברתית ערכית המאפשרת הרחבת מתן ההזדמנויות לתלמידים ליזום ולהוביל קבוצת תלמידים ורעיון עסקי. יש לציין שהשנה, מרבית הקבוצות התייחסו לשמירה על איכות סביבה ומחזור בהתייחס לחומרי המבנה של המוצר".
 
 באירוע השתתפו בתי ספר מראשון לציון ומאזור השפלה:
1.  חטיבת הביניים רבין - מאיץ קליטת
wi-fi.     

 2. חטיבת הביניים טביב - משחק קופסא לזהירות בדרכים

3.  חטיבת הביניים מקיף ט' – נרתיק קומפקטי לציוד לתינוק

4.  חטיבת הביניים זלמן ארן – כף-כף אצבע עשוי צמיגים ממוחזרים

5.  חטיבת הביניים בן גוריון – יעה שאינו מחליק בעת טאטוא

6.  חטיבת הביניים אבני החושן – מעמד לכלי כתיבה – שנדבק למשטחים

7.  החטיבה הדתית – שקית אוכל + מגבון

8.  חטיבת הביניים מקיף י"א – אירגונט – מגנט שעושה סדר על המקרר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה