ראשל"צ מזדהה עם העובדים הסוציאליים



דב צור: " זהו לא רק מאבק על שכרם של העובדים הסוציאליים, זהו מאבק על דמותה של החברה הישראלית"

עיריית ראשון לציון קיימה השבוע (ג') כנס הזדהות עם שביתת העובדים הסוציאליים אשר חלקם הינם עובדי האגף לשילוב חברתי בעירייה.

הכנס התקיים במעמד ראש העירייה, דב צור, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, מנכ"ל העירייה פרנקו גונן, סמנכ"לית העירייה חיה ברנפלד, ראש המינהל לשילוב חברתי נעמי אחימור ועשרות עובדי עירייה שבאו להביע את תמיכתם בעובדים הסוציאליים באשר הם.

זהו מאבק על דמותה של החברה הישראלית

ראש העיר, דב צור, אמר: " היום מתנהלים שני מאבקים במדינת ישראל, המאבק לשחרור גלעד שליט ומאבק העובדים הסוציאליים.

גם המאבק לשחרור גלעד שליט הוא מאבק חברתי כמו מאבקם של העובדים הסוציאליים. זהו מאבק על דמותה של החברה הישראלית.

ממשלת ישראל צריכה להבין כי עליה לפרוץ את הדרך ולהוביל אל השינוי המיוחל. אני מקווה כי נצליח בשני המאבקים החשובים האלו".

צור הוסיף כי כוחה של חברה נמדד בחוליה החלשה שבה. "בממשלה לא מבינים שאפשר לשחרר את הפקקים בכל הכבישים, ולפתח את הרכבות הכי מהירות, אבל השיירה נוסעת בקצב של הרכב הכי איטי בה.

המשל הוא העם שלנו. או שאנחנו עם אחד, ואז נוסעים בשיירה עם הרכב האיטי, או שאנחנו כל אחד לבד ואיש איש לעצמו.

כעם אנחנו חייבים לעובדות ולעובדים את מה שאנחנו עושים פה היום. אני בטוח שבמאבק הזה לא רק העובדים הסוציאליים ינצחו, אנחנו כולנו ננצח".

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק רווחה, מוטי עג'מי: "המאבק הזה הוא הזדהות עם הלוחמים החברתיים, העובדים הסוציאליים השומרים על כך שמדינת ישראל תהיה מדינה שפויה, מדינה שימנע בה תוהו ובוהו ושנוכל להמשיך ולהתקיים כחברה נורמאלית.

התגמול במדינה הוא, לצערי, לא לפי התרומה והתועלת של העובדים בה, ואני סבור כי העובדים הסוציאליים הם  הראשונים שצריכים להיות המתוגמלים במדינה.

הם מטפלים בכל השכבות החלשות באוכלוסייה והם מסייעים להם עם מעט מאוד כלים שיש ברשותם, אך אישיותם והרגשת השליחות שלהם היא שנותנת את היכולת שלהם לסייע ועלינו להוקיר להם על עבודתם".

ראש מינהל שילוב חברתי, נעמי אחימור: "אני עובדת סוציאלית למעלה משלושים ושש שנה וזו הפעם הראשונה לאורך שנות עבודתי שאני חשה תמיכה כה רחבה כלפינו, העובדים הסוציאליים.

העובדים הסוציאליים נותנים את כל כולם למען הסיוע לשכבות החלשות והתגמול שהם מקבלים אינו משקף כלל וכלל את תרומתם. עובדים סוציאליים רבים מקבלים השלמת הכנסה לאור שכרם הנמוך והגיעה העת לשינוי.

אני חשה גאה ומודה לכולכם על התמיכה הנרחבת שאנו זוכים לה ואני מקווה כי נצליח במאבקנו".
 
ליאת, עובדת סוציאלית בעירייה, בעלת תואר שני: "אני עבדתי במשרה מלאה והרווחתי 5,500 ₪ בלבד עם תואר שני, עם השכלה ועם עשייה, עם חזון ועם אהבה למקצוע.

אבל לאחר מספר שנים הבנתי שתגמול אינו מילה גסה ולאחר שאתה מתחתן ונולדים לך ילדים אין לך אפשרות להתקיים עם משכורות שכאלו, ואני מקווה כי נצליח לפרוץ את המעגל הזה והמאבק הזה יישא פרי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה