ראשל"צ משקיעה במצוינות



ראשון לציון משקיעה במצוינות: "מרכז רון" למצטיינים ומחוננים יבנה מחדש במתחם "גן נחום".

"מרכז רון ורדי" למחוננים ומצטיינים הקרוי על שם רון ורדי (ז"ל) שנפל בלבנון בהיותו בן 20,  פועל מאז שנת 1986 במבנה בית הספר "חביב" בראשון לציון כמפעל חינוכי הנותן מענה לילדים מצטיינים ומחוננים בעיר ראשון לציון וסביבותיה.

המרכז, שהוקם ביוזמת הוריו של רון, ידידיה ודרורה ורדי, אשר זכו לאחרונה בפרס מתנדב מצטיין מטעם נשיא המדינה, פועל בשיתוף עם עיריית ראשון לציון, ומנוהל על ידי מר איתי ורמן.

במרכז מלמדים מורים ומדריכים שרובם בעלי תואר שני ושלישי. מטרת המרכז היא לטפח ילדים מחוננים בכיתות ג'-ט' מכל האזור ולספק להם העשרה בתחומים שונים כמו מדעים, טכנולוגיה, פילוסופיה, לוגיקה, אמנות, מוזיקה, מדעי הרוח ועוד.

מאות תלמידים מהעיר וסביבותיה מגיעים למרכז ליום בשבוע של פעילות מדעית וקורסים שונים המעודדים יצירתיות, מצוינות וסקרנות.

ברכה צויליך, מנהלת המחלקה למחוננים ולמצטיינים, סיפרה כי בעקבות המדיניות העירונית להרחבת כמות התלמידים המגיעים למרכז, נפתחו בו השנה תשע כיתות ג'.

"הילדים המגיעים למרכז נהנים ממגוון של קורסים ופעילויות התורמות להם רבות, ואכן אנו רואים כי מספרם הולך וגדל משנה לשנה".

המדיניות העירונית להרחיב את כמות המצטיינים והמחוננים הלומדים במרכז, וצמיחתו המואצת כתוצאה מכך, הובילה לצפיפות רבה במבנה ביה"ס "חביב" הישן, אשר אירח לאורך השנים את מרכז רון ותלמידיו.
 
במהלך תקופה ארוכה התלבטו קברניטי העיר, עובדי מנהל החינוך ואדריכל העיר ראשון לציון היכן להקים את המרכז החדש.

לאחרונה, החליט ראש העירייה מר דב צור, יחד עם חברת מועצת העיר עו"ד ליאל אבן-זהר, האחראית, בין היתר, על נושא המצוינות בחינוך, להותיר את מרכז רון במתחם מרכז העיר ולבנות לו מבנה חדש בין רחוב הרצל לרחוב "אבי האסירים", סמוך לתחנת רכבת ראשונים ולקריית החינוך "גן נחום". המבנה מתוכנן על ידי האדריכל דוד נופר.

ראש העירייה, דב צור: "אנו משקיעים כספים רבים בשיפוץ ובניית מבני חינוך ברחבי העיר, מפני שאנו רואים בסביבה לימודית מתקדמת, נעימה ונוחה כלי להצלחה בחינוך. אנו רואים במרכז רון את אחד המוסדות החשובים בעיר לפיתוח מצוינות ולכן השקענו מחשבה רבה במציאת מיקום ראוי ומרכזי עבורו".
 
עו"ד ליאל אבן-זהר מחזיקת תיק החינוך (יחד עם ראש העירייה): "נושא המצוינות הינו בעיני אחד הנושאים החשובים בחינוך. כפי שאנו משקיעים בטיפוח תלמידים חלשים, אנו מעוניינים להשקיע משאבים ומאמץ בטיפוח דור העתיד של המצוינים בעיר ולתת גם להם מענה מתאים.

בהתאם למדיניות העירונית ועל פי החלטת ראש העירייה מר דב צור, אישרה מועצת העיר תקציב משמעותי ביותר לבנייתו של המרכז, בסכום של קרוב לשניים עשר מליון שקלים! סכום זה מעיד על החשיבות שרואים מועצת העיר וראש העירייה בנושא.

אני שמחה מאוד ומברכת על ההחלטה לבנות את המרכז מחדש במתחם "גן נחום", שהיה גם מקום מגוריו של רון ז"ל. בטוחה אני כי ראשון לציון תתגאה גם בהישגיו היפים של מרכז רון וגם בחדשנותו האדריכלית והטכנולוגית". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה