ייעוץ והכוונה למשפחות נפגעי נפש



השבוע נפתח בעיר מרכז יה"ל (ייעוץ והכוונה למשפחות נפגעי נפש) ברחוב הרצל 68 בראשון-לציון.

השבוע נפתח בעיר מרכז יה"ל (ייעוץ והכוונה למשפחות נפגעי נפש) ברחוב הרצל 68 בראשון-לציון. המרכז ייתן שירות לתושבי ראשון לציון, וכמו כן לתושבי ערים אחרות במחוז.
 
הצוות המקצועי של המרכז כולל עובדים סוציאליים ומרפאים בעיסוק, המתמחים בתחום שיקום בריאות הנפש. המרכז מיועד לבני משפחות של נפגעי נפש: הורים, בני זוג, אחים, ילדים וכד'.
 
פעילות המרכז מבוססת על דרישות שקבע משרד הבריאות בנוגע ללווי מקצועי לבני המשפחה  וכן מתן אפשרות למשפחות למצוא שותפים לדרך ולהתמודדות במסגרת נעימה וחמה שתהווה עבורם בית.

בצוות ההיגוי של התכנית והמרכז שותפים בני משפחה, אשר לוקחים חלק ומלווים את המרכז משלב הקמתו, ובהמשך דרכו.

המרכז יעניק לבני המשפחה מפגשים פרטניים, מפגשים קבוצתיים, סדנאות, הרצאות, ימי עיון וכן בהמשך תינתן אפשרות לפתיחת קבוצות לעזרה עצמית.

במרכז יינתן מידע, תתאפשר למידה ורכישת כלים בנושאים העוסקים בהתמודדות המשפחה עם בן המשפחה נפגע הנפש. בנוסף, המרכז יפתח את שעריו ויקיים אירועים חברתיים ייחודיים שונים.
 
ראש מנהל שילוב חברתי בעירייה, נעמי אחימור, אומרת כי "פתיחת המרכז הינה בשורה לבני משפחות נפגעי נפש, אשר נקלעו למצב לא פשוט. אנו מברכים על פתיחת המרכז בעיר ואנו נסייע לו ככל הניתן". 
 
תמי קויפמן, מנהלת המרכז, מוסיפה: "משפחות נפגעי הנפש סובלות פעמיים. הן בעקבות המחלה והסבל הממושך שנגרם בעקבותיה, והן מחמת הבושה והסטיגמה החברתית הנוגעת לחולי הנפשי. מרכז הסיוע לבני משפחה, מבטא את ההכרה בסבלן של המשפחות, ובצורך הגדול שלהם בידע, תמיכה ולווי. בני משפחה, זכאים אף הם, למרחב שיאפשר להם לקבל תמיכה והדרכה בנוגע לשאלות רבות העולות במהלך הדרך. ההכרה של משרד הבריאות ותמיכתה של עיריית העיר לחזק את המרכז ולסייע לו, תאפשר לתושבי העיר והמחוז לקבל סיוע שיאיר את עולמם ויקל על התמודדותם. אנו עובדי המרכז קוראים לכם: אל תישארו לבד".

להתקשרות: מרכז יה"ל, עמותת "איכות בשיקום", הרצל 68, ראשון לציון
טלפון – 03-7164474, מייל –
[email protected]
  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה