חינוך ראוי לציון



צור באירוע "שבוע החינוך": "חלק מההשקעה שלנו כבר נושאת פרי - ציוני הבגרות של בתי הספר התיכוניים עלו בכ-3%

 

השבוע נפתח בראשון לציון שבוע חינוך המתקיים זו השנה השנייה בעיר, בהתאם לחזונו של ראש העיר, שהציב את קידום ופיתוח החינוך בראשון לציון בראש סדר העדיפויות העירוני.

שבוע החינוך נפתח בסדרת הרצאות בנושא "חדשנות בחינוך" בקמפוס המסלול האקדמי המכללה למנהל.

שם שמעו מובילי ומובילות החינוך בעיר: מהגננות, דרך מנהלות בתי הספר היסודיים והחטיבות ועד מנהלי בתי הספר התיכוניים - על ניהול חדשני, מפי ד"ר ענת פוגל ארדיטי מהמסלול האקדמי – המכללה למנהל, ועל החדשנות בארץ ובעולם בנושא חינוך, מפי ד"ר רון דביר.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "דעתי היא שהכול מתחיל ונגמר בחינוך. טיבה של החברה, חוסנה, ערכיה, אופיה ועתידה – הכל תוצאה ישירה של איכות החינוך שאנו מעניקים לילדינו.

המטרה שלנו היא להפוך את ראשון-לציון לעיר מובילה בישראל בתחום החינוך. אנחנו לא מתכוונים להתפשר על מקום טוב באמצע – אנחנו רוצים להוביל. המשמעות היא לא לוותר על אף תלמיד ולא לוותר לעצמנו".

צור הוסיף, כי "במהלך השנתיים האחרונות הוספנו השקעה עירונית, שעות הוראה, אמצעים לימודיים, תמיכה לתלמידים, תשומת לב ניהולית בהיקף חסר תקדים והחלטנו על מעבר למבנה שש-שנתי. אני יכול כבר לבשר כי חלק מההשקעה שלנו כבר נושאת פרי.

ציוני הבגרות של בתי הספר התיכוניים שלנו עלו בשנת הלימודים תש"ע בכ-3% לעומת שנת הלימודים תשס"ט, מ-71% ל- 74%, וזה עוד לא כולל את תוצאות מועדי החורף של תש"ע, אשר בהכרח יעלו את אחוז הזכאות לבגרות העירוני.

אנו יודעים עוד מהערכות ראשונות, כי  צפוי שיפור נוסף בשנה"ל תשע"א וידנו עוד נטויה". 

צור הודה למנהל החינוך והעומדת בראשו על המאמץ לכל אורך השנה ובירך על קיום שבוע החינוך: "אני שמח שהשבוע הזה הפך למסורת, שמיועדת לכוון את השיח החינוכי בראשון לציון, לעבות אותו ולקדם אותו.

אני רואה  במורים ובמנהלי בתי הספר שותפים לדרך חדשה וארוכה ואני יודע כי הצלחתנו תלויה בהם".

ראש מינהל חינוך, אריאלה ישראלי: "הנושא הפותח את שבוע החינוך הינו נושא החדשנות בכלל ובחינוך בפרט. ראשון לציון הייתה עיר, שבעצם היווסדה ייצגה חדשנות  ומצוינות. המתיישבים שעלו על הקרקע  בשנת 1882 וראו בחזונם עיר משגשגת.

הם ייסדו את הגן העברי הראשון ואת בית הספר העברי הראשון ובנו בתים וייסדו עיר לתפארת.

והיכן החדשנות שלנו בחינוך היום? יום העיון דן בצורך של הארגון להיות פתוח ודינאמי ומוכן להתמודד עם אתגרים שארגונים אחרים נרתעים מהם, כפי שעשינו ברפורמה בחינוך העל יסודי. דנו בדרכים לעודד חדשנות ויצירתיות הצומחת מלמטה, ובשאלות נוספות שמכוונות לקידום חדשנות במערכת החינוך העירונית".

במהלך השבוע ביקרו ראש העירייה וראש מנהל החינוך במוסדות החינוך וצפו  בפעילויות הרבות  בנושא השפה העברית ובנושאים מגוונים אחרים.

במהלך השבוע התקיימו אירועים נוספים, ביניהם: כנס גננות וועדי הורים בגנים – הורים מדברים עם ילדים, יום עיון בנושא החינוך המיוחד, הרצאות, סדנאות ומופע מיוחד של תלמידי בתי הספר העל יסודיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה