לירוי כרכורלי-כלת חידון התנ"ך



כלת חידון התנ"ך העירוני לשנת תשע"א: לירוי כרכורלי מבית ספר איתמר. לראשונה: תלמידות בשלושת המקומות הראשונים

במסגרת שבוע החינוך, קיים מנהל החינוך את חידון התנ"ך החמישי לבתי הספר היסודיים הממלכתיים בעיר.

החידון נערך במעמד ראש העירייה דב צור, רבה הראשי של העיר ראשון לציון יהודה וולפא, סגן ראש העיר אריה כהן, המשנה לראש העירייה, רז קינסטליך, חברת המועצה ליאל אבן זהר, חבר המועצה שמואל ג'מיל, וראש מינהל החינוך בעירייה אריאלה ישראלי.

החידון נערך בשיתוף פעולה של האגף לחינוך ותרבות חרדית ואגף חינוך יסודי במנהל החינוך.

בחידון השתתפו 33 בתי ספר יסודיים, אשר נציגיהם נבחרו מכלל בתי הספר היסודיים הממלכתיים בעיר.

הנציגים לקחו חלק בתהליך חוויתי של למידה בין כתלי הכתה ומחוצה לה. הם למדו את סיפורי המקרא והכירו דרך נופי הארץ את הסיפורים המקראיים כשסיירו בבית שמש ובתל צרעה.

לגמר, אותו הנחה הד"ר אבשלום קור, עלו נציגים מ- 14 בתי ספר. בשלושת המקומות הראשונים זכו, לראשונה, רק תלמידות בנות. במקום שלישי – אילנה אולונובסקי מבית הספר רוזן, במקום השני – התלמידה סיוון פרדה בית הספר ויתקין, ובמקום ראשון – התלמידה לירוי כרכוכלי מבית הספר איתמר.

ראש העירייה, דב צור, בירך את המעמד והמתמודדים על עצם הגעתם, ואמר כי "יוזמה ברוכה זו הפכה למסורת בעירנו ומהווה סמל ודוגמא לערים אחרות. אנו מקדשים את המסורת הזו, משום שהיא תורמת להכרת הנוער את העבר שלו ואת מושגי היהדות הבסיסיים, שהם הנכס הלאומי שלנו כעם, הם הזהות שלנו והם הקשר בינינו לבין אבותינו לאורך אלפי שנות ההיסטוריה היהודית".

חבר המועצה מר שמואל ג'מיל בירך את שיתוף הפעולה בין שני האגפים ואת מציאת שביל הזהב לעבוד יחד והבטיח תשורה נוספת לזוכה בחידון ולבני כיתתה סיור לימודי בירושלים וכניסה לאתרי מורשת ישראל.
 
מנהלת האגף לחינוך יסודי, הגב' מירי אור-גוטפריד, ציינה שהשנה שנת השפה העברית, הדגשים בחידון היו ביטויים מקראיים ומושגים ביהדות כמו גם סיפורי המקרא.

עוד ציינה אור-גוטפריד, שבמנהל החינוך רואים חשיבות רבה בפרויקט ערכי זה של חידון התנ"ך לתלמידינו הצעירים, והוא מהווה חלק מהפרויקטים הייחודיים במנהל החינוך המובילים למצוינות ולהצטיינות.
 
כל 14 המועמדים שעלו לגמר החידון יוזמנו למפגש מועצת העיר הקרובה ובמעמד ראש העירייה מר דב צור וחברי המועצה ויקבלו את תעודות ההוקרה על השתתפותם בחידון ועלייתם לגמר. 

יש לציין כי חברת סרוגו נתנה את החסות לחידון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה