תמ"א 38 בתאוצה בראשון לציון



שתי יוזמות תמ"א 38 נוספות יוצאות לדרך במערב ראשון לציון. "לאחרונה אנו חשים במפנה מסויים ביחס הדיירים כלפי תמ"א 38"

 

תחום ההתחדשות העירונית ממשיך לצבור תאוצה בראשון לציון. בחודש ינואר הודיעה חברת מנרב על יוזמת פינוי בינוי בהיקף של 380 יחידות דיור ברחוב ירושלים ויוזמות תמ"א 38 רבות מקבלות אישור במרכז העיר, דוגמת הבניין שמחזקת חברת משהב ברחוב ראובן 11.

בנוסף ליוזמות אלו, מדווחת חברת ש.גזית כי חתמה על הסכמים לחיזוק שני בניינים במסגרת תמ"א 38 ברחובות טיומקין וברניצקי במערב הוותיק. פרויקטים אלה מצטרפים לשניים נוספים עליהם חתמה החברה לאחרונה ברחובות הירשפלד ווולפסון.

לשני הבניינים אין הגדלת שטח עיקרי למעט מרפסות שמש או מרפסות מטבח שמוסיפים בהתאם להסכמת הדיירים להגדיל את כמות היחידות החדשות.

לדוגמה: ברחוב הירשפלד 9 מוסיפים מרפסות שמש תמורת 6 יחידות דיור חדשות. ברחוב ברניצקי 38 מוסיפים מרפסות מטבח קטנות (4 מ"ר) תמורת 5 יחידות דיור חדשות. ההשקעה בבניינים נעה בין 3.5 ל 4.5 מיליון שקל.

שלמה פרטוש, בעלים ומנכ"ל החברה, חוזה שרחוב הירשפלד ישנה את פניו כאשר 4 בנינים רצופים יחוזקו על ידי החברה. לדברי פרטוש, החברה נמצאת היום בתהליכי רישוי ל- 40 דירות נוספות במערב הוותיק בתמהיל של דירות 3-4 חדרים, דירות דופלקס ופנטאוז'ים ברמות מחירים החל 1.2 מיליון ועד 2.2 מיליון שקל. צפי המכירות מפרויקטים אלו יעמוד על כ 60 מיליון שקל.

 

לדברי עוה"ד ניר אמזל וג'ני זכרופולו, העומדים מאחורי העסקה "לאחרונה אנו חשים במפנה מסוים שחל ביחסם של הדיירים כלפי פרויקטים של תמ"א 38, יכול להיות שבשל האירועים הטראגיים בכרמל האזרחים הבינו שקיימת להם האפשרות לעזור לעצמם ולבני משפחתם להתגונן מפני רעידת אדמה עתידית חלילה, ולכן הם לוקחים יוזמה ושמים את השיקולים של גודל ההרחבה של הדירה, הממ"ד והחניה במקום השני לאחר חיזוק הבית ומיגונו".

כמו כן ציין אמזל כי "יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר אבל קיימת תנועה בכיוון הנכון מצד הרשויות. אני מקווה שהנושא לא יירד מסדר היום הציבורי בקרוב. תמ"א 38 היא כלי עבודה טוב הדורש שדרוג ואפיון ברמה העירונית וכן השלמות חקיקה שונות בעיקר בנוגע למיסוי והתאמתו לתיקוני תמ"א 38-נוסח 2".

קרדיט: לירן סהר BizPortal


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה