ראשון מייצרת חשמל



ראשון לציון פרסמה השבוע מכרז ראשון מסוגו בארץ, להצבת מערכות פוטו-וולטאיות על גגות 30 מבני ציבור בעיר, בעלות של 30 מיליון שקלים.

 פורסם מכרז להצבת תאים פוטו-וולטאים על גג 30 מבני ציבור בעיר.

החברה הכלכלית ראשון לציון פרסמה השבוע מכרז ראשון מסוגו בארץ, להצבת מערכות פוטו-וולטאיות על גגות 30 מבני ציבור בעיר, בעלות של 30 מיליון שקלים.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, המוביל סדר יום ירוק, החליט לנצל את גגות מבני הציבור בעיר ולהציב עליהם מערכות סולאריות.

החברה הכלכלית ערכה בחודשים האחרונים סקר מבני ציבור ובסופו בחרה 30 גגות מתאימים להציב עליהם מערכות של 50KW כל אחת.

בחברה הכלכלית חישבו כי החזר ההשקעה יעמוד על כשמונה שנים, ולאחר מכן, הרווח לקופת החברה והעירייה יעמוד על 130 אלף ₪ למערכת לשנה, כלומר, כארבעה מיליון שקלים בשנה.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אומר כי מדובר ברווח כפול, "פעם אחת אנו משקיעים בסביבה ומייצרים חשמל נקי, ופעם שנייה אנו מייצרים הכנסות לקופת העירייה, שייעשה בהן שימוש לרווחת תושבי העיר".

 יו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית, יוסי שניר, אמר כי "תפקידה של החברה הכלכלית הוא להשקיע בפרויקטים בעלי ערך ולרווחת תושבי העיר, שאינם בהכרח רווחיים. במקרה זה, החברה מעניקה שירות לציבור ולסביבה, ובמעלה הדרך, גם תייצר רווח שישמש את תושבי העיר".

מנכ"ל החברה הכלכלית, ניצן פלג, אמר כי "המכרז הזה ייחודי וראשון מסוגו בארץ, משום שעד כה אף עירייה לא יצאה למכרז בסדר גודל של 30 מבני ציבור במקביל. אין לי ספק כי מדובר במהלך פורץ דרך שמציב את העיר ראשון לציון בחזית העשייה בתחום".

במסגרת עידוד החסכון באנרגיה, עיריית ראשון לציון אף ניסתה לעודד תושבים להציב מתקנים פוטו-וולטאים לצריכה עצמית וביתית, באמצעות הנחה של 5% בתשלום הארנונה למשך תקופה של שבע שנים, אך משרד הפנים לא אישר זאת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה