מנהיגות עירונית של ילדי בתה"ס



תכנית סח-תן: מנהיגות עירונית של ילדי בתה"ס היסודיים בעיר לניהוג עצמי, כיבוד זכויות הילד/ה ומכשירה את התלמידים להתנהגות בית ספרית ועירונית.

תכנית סח-תן: מנהיגות עירונית של ילדי בתי הספר היסודיים בעיר ביום שני ה-11.4.2011 התקיים יום שיא ראשון לתלמידי תכנית סח-תן מנהיגות עירונית בעיר ראשון לציון.

התכנית מופעלת בחבירה משותפת של מנהל החינוך אגף חינוך יסודי של עיריית ראשון לציון יחד עם משרד החינוך – הפיקוח ליישום זכויות התלמיד/ה ועמותת ילדים חיים בשלום.

התכנית פועלת בקרב תלמידי כתות ה'-ו' בבתי הספר היסודיים: ידלין, זבולון המר, ויתקין, איתמר, ישורון וחביב.

בבסיסה מפעילה התכנית יחד עם מחנכות התלמידים וצוותי המורים בבתי הספר הנ"ל דרכים לניהוג עצמי, כיבוד זכויות הילד/ה ומכשירה את התלמידים להתנהגות בית ספרית ועירונית.

ביום השיא עבדו הילדים על שני נושאים עיקריים: הדרכים שעומדות לרשותם כדי לעבד קונפליקטים באמצעות  מוזיקה, יצירה אמנותית ופעילות גופנית, וכן, תרגלו התמודדות עם כלים אלו כחלופה לתגובה אלימה או חסרת סבלנות.

בהמשך יצרו הילדים גרפיטי בנושא זכויות הילד (כל קבוצה בוחרת את הזכות עליה תעבוד). הקומיקאי זבולון מושיאשווילי הלא הוא ששי מ"שמש" הופיע בפני הילדים ותרגל איתם עמידה בפני קהל.

בשיאו של היום ערכו בחירות למנהיגות העירונית במהלכם בחרו תלמידי בית הספר את נציגיהם לקבוצת המנהיגות העירונית.

היום נפתח בברכתן של הגב' אריאלה ישראלי – ראש מנהל החינוך בעיריית ראשון לציון, הגב' מירי אור-גוטפריד, מנהלת אגף החינוך היסודי בעיריית ראשון לציון ומר יוסי מיכל המדריך המחוזי מטעמה של מפקחת זכויות הילד של משרד החינוך, הגב' טובה בן ארי.

כמו-כן, ברכה את הילדים המשוררת והסופרת הגב' ריקה ברקוביץ אשר ריגשה בדבריה וסיפרה את סיפורה האישי והרצון העז להפוך לסופרת בבחינת כל אחד יכול.

קבוצת המנהיגות העירונית תחל השנה את הכנותיה לקראת שנת הלימודים הבאה.

במהלכה יתחלקו הילדים לוועדות שונות המקבילות לועדות העיר וייצרו מיזם משותף עם תלמידי בתי הספר שלהם וקבוצות מנהיגות אחרות בעיר לרווחת ילדי ראשון לציון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה