החברה לביטחון - סיכום שנה



החברה לביטחון סיכמה את שנת 2010 והציגה: ירידה ברמת האלימות, יותר אכיפה נגד נערים מרעישים, נגד החונים שלא כחוק ונגד המלכלכים.

החברה לביטחון סיכמה את שנת 2010 והציגה: ירידה ברמת האלימות, יותר אכיפה נגד נערים מרעישים, נגד החונים שלא כחוק ונגד המלכלכים. בהמשך הציגה החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, את יעדיה לשנת 2011 באירוע חגיגי במיוחד בהיכל התרבות.

על הדרך, הרימו גם כוסית חגיגית לחג הפסח, יחד עם כל עובדי החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי.

באירוע השתתפו ראש העירייה, דב צור, חבר המועצה, מחזיק תיק הביטחון וממלא מקום יו"ר הדירקטוריון של החברה, עו"ד סורין גנות, מנכ"ל העירייה, ראשי מינהלים, מנכ"לי החברות העירוניות, וכן כיבדו את האירוע נציגי המשטרה ובראשם מפקד מרחב שפלה, תת ניצב שמעון בן הרוש.

מנכ"ל החברה, מוטי נחמני, הציג את נתוני שנת 2010 לעומת שנת 2009, והתחיל בנתוני המשטרה, המדווחת על ירידה של 30% ברמת האלימות בעיר.

נחמני: "זה היעד, זו המטרה. החברה לבטחון עושה ככל יכולתה כדי לסייע לתחנת ראשון להשפיע על תחומי הפשיעה ומה שאנחנו רואים כאן, זו הצלחה משותפת להוריד את רמת האלימות ולחשוף יותר עבירות נוער ויותר מחוללי פשיעה".

יוזמים יותר

הסיכום השנתי מראה כי מסך כל הפניות למוקד העירוני, 33% מהפניות מופנות לטיפול החברה לביטחון וסדר ציבורי (89,946 פניות בשנת 2010).

עוד עלה מהנתונים, כי בשנתיים האחרונות הנושאים בטיפול החברה גדלו, וזאת בשל פעילות יזומה שבוצעה על ידי החברה.

הנתונים מצביעים על מספר גדול יחסית של פעילויות יזומות, שמהוות כ 23% במספרים מוחלטים (כ-20,000 פניות) מסך הפעילות.

פחות נערים מרעישים. מהנתונים עולה כי חלה ירידה של כ-28% בפניות למוקד העירוני בנושא נערים מרעישים בלילות הקיץ, וזאת בעקבות הפריסה המיוחדת שעורכת החברה בגנים הציבוריים בלילות הקיץ.

משקיעים יותר באיכות הסביבה. בהתאם להנחיות ראש העירייה, הציבה החברה את השמירה על איכות הסביבה בראש סדר העדיפויות ואף הקימה יחידה שכל תפקידה הוא הפיקוח בנושא זה.

מהנתונים עולה כי בשנת 2010 נרשמו 2,783 דו"חות למלכלכים שהשליכו פסולת בניגוד לחוק, לעומת 823 דו"חות בלבד בשנת 2009. גם בעלי הכלבים בעיר חשו בשינוי, במהלך 2010 נרשמו 2078 דו"חות לבעלי כלבים שלא אספו את צואת כלביהם, לעומת כמעט חצי, 1251 דו"חות בלבד בשנת 2009.

גם המלכלכים בגינות הציבוריות טופלו ביד קשה - 1,711 דו"חות נרשמו בשנת 2010 לעומת 872 בשנת 2009 למלכלכים בגינות הציבוריות.

שומרים על הבריאות

במהלך שנת 2010 ניתנו 428 דו"חות על עישון במקומות ציבוריים לעומת 172 בלבד בשנת 2009.

גם בתחום ההיערכות לחירום הגבירה החברה את מאמציה. במהלך השנה נערכו 590 ביקורים במקלטים ציבוריים לעומת 250 בשנת 2009. כמו כן, נערכו 545 ביקורים במקלטים משותפים לעומת 202 ב-2009.

אם תהיתם מה הכי מטריד את הציבור בנושא סדר ציבורי בעיר, מנתוני החברה עולה כי הנושאים המטרידים ביותר את הציבור הם: נערים מרעישים, חנייה ואיכות סביבה.

כאשר אתם רואים דו"ח חניה על הרכב, זכרו שבמהלך השנה האחרונה התקבלו במוקד 21336 פניות של תושבים בנושא רכבים החונים באופן שמפריע להם, ומתוך כ-136 אלף דו"חות שנרשמו, 40 אלף נרשמו  לחונים בניגוד לחוק על פס לבן, 35 אלף לחונים בסמוך למדרכה הצבועה אדום-לבן, במעברי חצייה ועל מדרכות.

 58 אלף דוחות נרשמו לחונים בסמוך למדרכה הצבועה כחול לבן שאינם בעלי תו תושב. 

במהלך השנה הונפקו גם 80 אלף תווי תושב, המשמשים לחנייה חינם ברחבי העיר לכל תושבי העיר.

בתום האירוע חולקו תעודות הצטיינות ופרס כספי על סך 5,000 שקלים ל-4 עובדים ותעודות הערכה ל-8 עובדים.

ראש העירייה, דב צור, שיבח את פעילות החברה ואמר לעובדים: "בראשון לציון יש על מי לסמוך 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה. יש כאן חבורה של אנשים מצוינים, שבעבודה מקצועית ומסורה שומרים על השקט, הביטחון והסדר הציבורי בעיר, וזה ממש לא דבר מובן מאליו. תודה לכם". 

מחזיק תיק הביטחון וחבר המועצה, סורין גנות, בירך את העובדים ואמר כי משנה לשנה החברה מצליחה לעלות את רמת העשייה, למרות התפתחות של העיר ותוספת משימות, וההישגים של השנה מוכיחים זאת. נמשיך לשאוף למצוינות ולהעניק שירות טוב יותר לתושבי העיר ולמבקרים בה". 

מנכ"ל החברה, מוטי נחמני, פנה לעובדי החברה ואמר: "החודש אני מסכם שנתיים בחברה ואני שמח לסכם שנה שנייה של עשייה עתירת הישגים. זאת השנה שלכם עובדי החברה ומנהליה. כל ההישגים בזכותכם אני גאה בכם ומודה לכם על העשייה הרבה.

הדהמתם אותי בהישגים, ואני יודע כמה קשה היה להשיגם, גם בימי חמסין ובימי גשם. עשיתם זאת ועל כך אתם ראויים לתודה עמוקה על השקעתכם". 
 
שמות העובדים אשר נבחרו לעובדים מצטיינים במעמד הכנס:                                                                                           אגף החנייה: שרון פרוי.   אגף הגבייה: איילת אזרק.   אגף סיור ושיטור: ווסיהון אברהם, ליאור בן אברהם.   עובדים אשר קיבלו תעודות הערכהאגף סיור ושיטור: ברוריה מולה.   אגף החנייה: שירן סויסה.   אגף הגבייה: רוזי טליו.   אגף החירום: בני אזולאי.   בניין העירייה - יוסי סגל.   אגף החניונים:   עדי עמרמטה: צביקה מעיין-רכשמירית קליין
 
רכילות

כמיטב המסורת בחברה לביטחון, גם השנה הפתיע המנכ"ל מוטי נחמני ודאג לערוך את האירוע באווירה קלילה והומוריסטית.

זה התחיל בכך שהבדרן שמעון רגב הנחה את האירוע והרבה בבדיחות עדתיות שגרמו לכמה מהנוכחים להחזיק את הבטן, והמשיך בסרט קצר על פעילותה הענפה של החברה על בסיס התכנית "הבית שלך שווה יותר" בערוץ 2.

נחמני כיכב כבעל בית הזקוק לשיפוץ וגייס את עובדי החברה המסורים לפרויקט.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה