דב צור בנאום מרגש ביום השואה



למעלה מ-1,000 איש הגיעו לזכור, להתייחד ולהתרגש יחד, בעצרת המרכזית שהתקיימה בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "הציווי של הדור שלנו, של ילדינו, של ניננו - הוא לשמור את פצע השואה פתוח ומדמם. זוהי מחויבותנו לא רק לקורבנות ולזכרם, אלא למען עתידנו"

ראש העיר, דב צור, בן לאב ניצול שואה, נשא נאום מרגש: "אנו מנסים להתחבר לזמן ולמקום, כדי להתייחד כעם, ולזכור את הימים בהם המשמעות של להיות יהודי הייתה גזר דין מוות, גורל של חיים כתת אדם, מושפל, מוכה ומובל כצאן לטבח.

 אנו נאספים מידי שנה זקופי קומה, במדינתנו שלנו, גאים וחזקים - כדי להבטיח שנזכור ולהבטיח שלעולם לא עוד".

צור הדגיש כי "השנה, שנת תשע"א, אירועי יום השנה לשואה והגבורה עומדים בסימן שברי זיכרון: הפנים מאחורי המסמכים, החפצים והתצלומים. והפנים חרושות הקמטים, למודות התופת, הפנים שעיניהן אומרות הכל – הולכות  ומתמעטות.

אני שואל את עצמי, כיצד נזכור את השואה בעוד עשר ועשרים שנה, כאשר איש מבין אלו ששרדו את התופת לא ייסע איתנו למסע שורשים, לא יראה את המספר הכחול החקוק על היד, לא יטביע אותנו ביגון שבעיניו, לא יספר על הזוועה באלם, לא יעיד בגופו על שאירע, לא יהיה צמוד לרדיו במדור לחיפוש קרובים?

אנו, ממשיכי הדור, בני הדור השני לשואה וחברינו כולם, נושאים בתפקיד – לספר, לתעד, לכתוב, לצלם. אנו, בני העדים, עלינו מוטלת החובה להעביר בכל עוצמת הרגש , בכל עומק היגון, להנציח את זכר השואה, להשאיר את הפצע פתוח ומדמם לעד למען הדורות הבאים".
 
בעצרת נשאו דברים הרב שמואל טולדנו, יו"ר ההסתדרות במרחב ראשון לציון, מר זורי מזרחי, ויו"ר פרלמנט הנוער מאי צחור. את המסכת שליוותה את הטקס ערכו תלמידי קריית החינוך השש שנתי "העמית" בהנהלת הגב' אטי אדר ובהדרכת גב' בלהה קרן
 
למחרת העצרת, ביום השואה, קיים אגף הנוער והצעירים  ברחבת בית העירייה את הטקס "לכל איש יש שם", בו הוקראו שמות קורבנות השואה. הטקס התקיים במעמד ראש העיר דב צור וחברי מועצת העיר.

הטקס נערך על ידי בני נוער, מהאגף לטיפול וקידום נוער וצעירים שיצאו למסע לפולין, בשילוב עם חיילי גרעין חיילים, הפועל זו השנה השנייה בראשון לציון, יחד עם  חניכים מתנועת הנוער השומר הצעיר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה