פתיחת עונת הרחצה בראשון לציון



מהשנה, מצלמות אבטחה בחוף המחוברות למוקד חדש אשר יטפל במהרה בכל בעיה.

ביום ה' הקרוב, 5.5.2011, א' באייר, תפתח באופן רשמי עונת הרחצה בראשון לציון.

חוף ימה של ראשון-לציון, המשתרע על כ – 1 ק"מ, נחשב לאחד היפים והמסודרים בארץ, ובולט בניקיונו. כמיליון שקלים הושקעו על ידי העירייה בשיקום נזקי הסערה שפקדה את החוף בחורף האחרון.

לאורך החוף ולאורך הטיילת פזורים בתי קפה ומסעדות לשירות הציבור, ובמהלך הקיץ צפויים להתקיים במקום אירועי חוף מגוונים, צבעוניים וססגוניים, הכוללים בתוכם ירידי אמנים, מופעי מוזיקה ובידור, מתקני משחקים להנאת הילדים, תחרויות גלישה, קט רגל וכדורעף חופים, הרקדות ועוד.

מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג, אמר כי משתפתח עונת הרחצה יפעלו בחוף חמש תחנות הצלה, כאשר התחנה הדרומית ביותר מיועדת לציבור הדתי - החוף הנפרד, ואילו חלקו הצפוני ביותר של החוף ייועד לספורט ימי שאינו מנועי.

בחוף ראשון לציון הקפדה על נגישות לנכים, וכך תחנה מספר אחת בחוף, הינה תחנה נגישה. החנייה בחוף הינה ללא תשלום עבור תושבי העיר.

השנה, לקראת פתיחת העונה, הושקע על ידי העירייה סכום של כמיליון ₪  בפרויקט שיקום החוף לאחר הסערה שפקדה אותו בחורף האחרון והותירה נזקים רבים.

בנוסף, הותקנו בחוף מצלמות אבטחה רבות על ידי החברה לביטחון ולקראת פתיחת העונה יוצבו כוחות רבים שיסיירו בשטחים החוליים, בטיילת ובחניונים ואף יינקטו אמצעים נוספים על מנת שייהנו הרוחצים בסביבה בטוחה.

מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, מסביר את הרעיון מאחורי התקנת מצלמות האבטחה: "המצלמות ישמשו לצורכי ביטחון הרוחצים. לדוגמא, איתור והרתעת גנבים, איתור ילדים אובדים בחוף הים, מעקב אחר פעילותם הסדירה של העובדים והרוחצים בחוף, איתור מהיר של מפגעים, או כל התרחשות הדורשת את התערבותם של הכוחות הרלוונטיים.

לשם כך הוקם מוקד חדש אשר יעקוב אחר הפעילות בחוף בעזרת המצלמות שהותקנו בחוף ויטפל בכל המקרים אשר ידרשו טיפול מיוחד".

ביום ה' 5.5.11 בשעה 10:00 בבוקר יתקיים תדרוך של כל הכוחות הפועלים בחוף על מנת שאלה יהיו מעודכנים ומתואמים ביניהם לקליטה טובה, בטוחה ויעילה של הרוחצים.

בין הכוחות שישתתפו בתדרוך: כוחות האגף לחופים ואגמים, כוחות משולבים של החברה העירונית לביטחון, כוחות הפיקוח, כוחות ההצלה, החובשים וכוחות התחזוקה.

שוורצברג הוסיף ואמר: "בנושא בטיחות, אנו קוראים לציבור המתרחצים לנהוג בזהירות ומדגישים כי חל איסור מוחלט על רחצה בים לאחר שעות פעילות תחנות ההצלה.

כמו כן, על אף שצוותי הניקיון מנקים את החוף בכל שעה, על הציבור לשמור על ניקיון החוף, שהינו אוצר הטבע החשוב במדינה.

ישנם פחים פזורים לנוחיות המתרחצים, ובעיר כמו ראשון לציון, הדוגלת באיכות הסביבה, חשוב כי יקפידו התושבים  על ניקיון החוף". 

חבר המועצה, מחזיק תיק חוף הים, ישראל דואני: "לקראת פתיחת העונה, החוף ערוך לקלוט אליו את כל התושבים. חוף ראשון לציון הינו החוף המושקע והיפה במדינה והשנה הושקעו בחוף משאבים רבים.

אנו מקווים כי חוויית השהיה בו תהפוך אף טובה יותר מבעבר, כחלק מן המגמה אליה אנו שואפים, לשפר מידי שנה את השירות הניתן לתושב. בזאת, אני מזמין את כל תושבי העיר לבוא וליהנות מחופנו הנקי, הייחודי והאיכותי, בברכת חג עצמאות שמח".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה