זוג קשישים נדרסו למוות בראשון לציון



זוג קשישים נדרסו למוות במעבר חצייה,מותה של האשה נקבע במקום, בעלה מת מפצעיו בבית החולים.

טרם נקבע אם בני הזוג, שניהם כבני 80, חצו הצומת באור אדום, אך מהבדיקה עולה: הרמזור מתחלף תוך 6 שניות.

הזוג יצא מבית האבות לסידורים לקראת השבת - ונדרסו: בעל ואשה בשנות ה-80 לחייהם נהרגו בצהריים (יום ו') כתוצאה מפגיעת רכב, בעת שחצו את הכביש בפינת הרחובות פריימן ומנחם כהן בראשון לציון.

נהג הג'יפ הפוגע נעצר בכוח בזירת התאונה, לאחר שניסה לתקוף שוטרים שהגיעו למקום. המשטרה תבדוק אם הצעיר, תושב העיר שנהג כשבנו הקטן ברכב, היה שרוי תחת השפעת סמים ואלכוהול.

כוחות מד"א שהוזעקו לטפל בנפגעים, קבעו את מותה של האשה לאחר ניסיונות החייאה ממושכים. הבעל פונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין במצב קשה, אולם שם מת מפצעיו.

שוטרי תנועה ממרחב שפלה הגיעו לזירה ופתחו בחקירת נסיבות התאונה. בין היתר, נבדק אם שני הקשישים שהתגוררו בבית אבות סמוך וכנראה היו בדרכם לסידורים לשבת, הם שחצו את הצומת באור אדום, או שהצעיר נהג בניגוד לחוק.

קצין התנועה ממרחב השפלה, רב-פקד שי מזרחי, שחוקר את נסיבות התאונה, סיפר: "הרכב שהגיע מכיוון מזרח למערב פגע בזוג הקשישים. נסיבות התאונה נחקרות ואנו בודקים את כל ההיבטים, כולל התשתיתיים. מפאת צנעת הפרט לא נציין את כמות ההרשעות של הנהג".

פרמדיק של מד"א ממרחב איילון, דורון הראל, שהגיע ראשון למקום, הוסיף: "מצאנו שני הולכי רגל שרועים על הכביש והתחלנו בטיפול רפואי. באשר לגברת, הענקנו פעולות החייאה אך כעבור חצי שעה של פעולות ממושכות, רופא של מד"א נאלץ לקבוע את מותה. לקשיש הענקנו פעולות ראשוניות שייצבו את מצבו והוא פונה על ידינו לבית החולים. שניהם סבלו מאותן פגיעות רב-מערכתיות של ראש, חזה וגפיים".

עולה כי הרמזור להולכי הרגל שמוצב באותו קטע כביש, המורכב משני נתיבים למכוניות, מתחלף מירוק לאדום כעבור 6 שניות בלבד. גם השלטים הברורים עליהם נכתב "שים לב! מעבר חצייה לפנייך", לא הצליחו למנוע את התאונה הקטלנית.

עוד במהלך פינוי הגופות מהזירה, נאלצו הולכי רגל לחצות את הכביש באור אדום עקב תזמון הרמזורים הקצר."אם המצב הזה לא ישתנה, כוחות מד"א יבקרו פה עוד הרבה פעמים", התריע רונן בנג'י המתגורר באזור, שנמצא סמוך לאזור התעשייה הישן בראשון לציון.

"יש פה תאונות רבות, שלמרבה המזל נגמרו עד כה רק בנפגעים קל. אני כבחור צעיר מתקשה לחצות את מעבר החצייה, אז תאר לך מה זה עבור קשישים.לדבריו, גם הקרבה לאזור התעשייה הופכת את הצומת למסוכנת במיוחד. "הכביש נהיה מהיר מאוד, למרות שמדובר באזור הומה אדם. אני לא מבין למה עד היום לא הוסיפו לכביש פסי האטה, וכמו שזה נראה כרגע התאונה הבאה יכולה לקרות גם מחר וגם מחרתיים ובכל רגע נתון".

ממד"א נמסר כי משעות הבוקר אירעו באזור חולון, בת ים וראשון לציון חמש תאונות דרכים, וצוותים רפואיים הוזעקו לטפל בנפגעים רבים. הנהגים נדרשו לגלות זהירות יתרה, במיוחד נוכח מזג האוויר הגשום שהפך את הכבישים לחלקים במיוחד.

קרדיט:אבי אשכנזי nrg.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה