ראשון לציון במקום הראשון



העיר ראשון לציון במקום הראשון בשביעות רצון התושבים מאזור מגוריהם.

כך עולה מן הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בקרב ארבע עשרה הערים הגדולות; גם בשביעות רצון התושבים מניקיון אזור מגוריהם, זכתה ראשון לציון במקום הראשון.
 
ממצאי הסקר החברתי, אשר נוהגת להוציא הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חשפו נתונים מעודדים באשר לעיר ראשון לציון. הסקר בוצע בשנת 2009 וממצאיו פורסמו רק לאחרונה.
 
הסקר חושף את דירוג ארבע עשרה הערים הגדולות המונות לפחות 100,000 תושבים, על פי קריטריונים שונים. כאמור, העיר ראשון לציון נבחרה במקום הראשון בשתי קטגוריות מרכזיות, וכך  90.5% מתושבי העיר הביעו שביעות רצון מאזור מגוריהם ו- 70.7% דיווחו על שביעות רצון באשר לניקיון אזור מגוריהם, בשיעור העולה על כל הערים האחרות בסקר.
 
מלבד הקטגוריות בהן נבחרה ראשון לציון במקום הראשון, התבלטה העיר במספר גדול של קטגוריות נוספות. אחוז גבוה מאד מתושבי העיר ציינו כי הינם שבעי רצון מן היחסים עם שכניהם, בשיעור שמציב את ראשון לציון במקום השני.

כמו כן, אחוז גבוה מתושבי העיר דיווח כי הינו מרוצה מדירת מגוריו, שני שליש מן התושבים הביעו שביעות רצון מכמות השטחים הירוקים בעירם, 72% מתושבי העיר העידו כי הם מרגישים בטוחים ללכת לבד בעיר, אחרי שעות החשיכה ו- 62.2% מתושבי העיר, בני 20 ומעלה, מועסקים בשוק העבודה.
 
באופן כללי, ממצאי הסקר החברתי מציגים תמונה של תושבים המרוצים מתנאי הדיור שלהם ומאיכות החיים בסביבת מגוריהם בשיעורים מהגבוהים ביותר מבין ארבע עשרה הערים הגדולות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה