התלמידים התגייסו למען מנהל מקיף ה'



תדהמה בתיכון מקיף ה' בראשון לציון: המנהל המוערך אבי קיש הודיע על יציאתו לחופשה ללא תשלום מיד בתום שנת הלימודים.

מנהל תיכון מקיף ה' "אמירים" בראשון לציון, אבי קיש, הפתיע בשבוע שעבר את תלמידיו, המורים ומערכת החינוך העירונית כולה, כשהודיע כי בכוונתו לצאת לחופשה ללא תשלום החל מסוף שנת הלימודים הנוכחית.

קיש מנהל את התיכון כעשר שנים ונחשב כמי ששיקם את תדמית בית הספר והובילו להישגים. הוא אהוד ואהוב, הן על ידי המערכת והן על ידי התלמידים וההורים.

עזיבתו ללא הסבר של ממש – לפחות כלפי חוץ, גרמה למבול של שמועות והערכות בנוגע להחלטתו זו, ועד עתה לא ידועה הסיבה לפרישתו מתפקידו. נדמה כי קיש נוהג כך בכוונה, בעיקר משום שהוא מרגיש מחויבות לתיכון וכרגע איננו מעוניין להכניס את המערכת לסחרור.

בשיחה קצרה שערכנו עמו השבוע אישר קיש כי אכן ביקש לצאת לחופשה ללא תשלום בסוף שנת הלימודים הנוכחית, אך כאמור סירב לפרט את הסיבות לכך. בסביבתו הקרובה ידעו לספר השבוע כי הוא פגוע מאוד והוא אף חש "טעון רגשית" כלפי המערכת, אך סירבו לפרט מעבר לכך.

אבא של התלמידים

בשנה האחרונה עבר מקיף ה' טלטלה לא פשוטה כאשר במסגרת מהפכת החינוך בעיר הפך לבית ספר שש-שנתי. אף שמו "שודרג" וכעת הוא נקרא תיכון מקיף ה' השש-שנתי "אמירים". בבית הספר מגמות ייחודיות כגון תקשורת, תיאטרון ומוסיקה, ויש לו אפילו תחנת רדיו משלו.

עם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית כתב המנהל קיש לתלמידים: "תשע"א הבאה עלינו לטובה מסמנת אבן דרך בחיי בית הספר. בשילוב ידיים וכוחות משותפים אנו יוצאים לדרך חדשה. צוות מורי התיכון יחד עם מנהלת חטיבת הביניים וצוותה יוצרים יצירה חדשה, בית ספר שש-שנתי המבוסס על חזון, אמונה והשקפת עולם חינוכית משותפת.

"גישה שבבסיסה רואה בתלמיד אדם צעיר, אישיות ייחודית ומיוחדת, אדם בעל צרכים, רצונות, חלומות, חוזקות וחולשות. גישה הוליסטית. לפיכך כל העשייה בבית הספר והתקשורת בו מכוונות לתלמיד. בבחינת חנוך הנער על פי דרכו".

הודעתו הדרמטית של קיש על עזיבתו הפתיעה כאמור גם את התלמידים, שמיהרו לפרסם עצומה באינטרנט בתקווה שישנה את דעתו. "אנו התלמידים, שנמצאים תחת חסותו במשך שנה, שנתיים או שלוש, רוצים לעשות כל מה שביכולתנו כדי להשאיר את אבי בבית הספר", נכתב בין היתר בעצומה.

עוד נכתב כי "בואו לא נשכח איזה שם היה למקיף ה', איזו תדמית, איזו רמה, ולאחר שנים של התמדה, יחס אישי לתלמידים, אמונה בהם וביכולות שלהם, בית הספר הצליח לגדול, לצמוח, לשנות את התדמית. מבית ספר שילדים לא לומדים בו, בית ספר שיצא לו שם של 'שכונה', לבית ספר עם ערכים, ילדים עם יכולות שלומדים ומתמידים ומסיימים 12 שנות לימוד עם בגרות מלאה.

"אין מנהלים כמו אבי. איזה מנהל זוכר על היום הראשון ללימודים את כל השמות של תלמידי בית הספר עם הציונים שלהם מהחטיבה? איזה מנהל יושב ומנהל שיחה עם תלמיד על קשייו ואיזו עזרה היה מצפה לקבל על מנת שיוכל להשתפר?

"איזה מנהל מאפשר תגבורים אינסופיים לפי בקשת התלמידים כדי שיוכלו להצליח לעבור את הבגרויות? אבי, לפני שהוא תחת הקטגוריה 'מנהל', הוא קודם בנאדם! אבא, המקשיב לליבם של הילדים, מתעניין לשלומם, צוחק איתם, מחזק אותם, מאמין בהם ולא מוותר.

"העירייה לא יכולה לוותר על מנהל כזה! על בנאדם כזה! עכשיו תורנו להחזיר לאבי על כל מה שהוא נתן וממשיך לתת לנו". נכון לשבוע שעבר חתמו על עצומה זו 1,172 אנשים.

המסמר האחרון

ביום ראשון שעבר התקשרה אחת מפקידות העירייה למזכירות מקיף ה' והודיעה כי ראש העירייה, דב צור, יגיע לפגישה עם קיש והמורים בשעה 11.00 בבוקר. צור אכן הגיע לתיכון ושוחח עם קיש בארבע ביניים. לאחר מכן שוחח ראש העירייה עם המורים, מהם שמע על הקשיים הרבים מאז הפך מקיף ה' לשש-שנתי. המורים קבלו על היעדר תשתיות מתאימות וציינו כי הם מצפים מצור שיפעל להשארתו של קיש בבית הספר.

יו"ר ועד ההורים של מקיף ה', אבי לוזמן, טען השבוע כי יציאתו לחופשה של קיש אינה תמימה כל כך, ואף שיגר מכתב בהול אל צור. במכתבו כתב לוזמן: "בשבוע האחרון התבשרנו על נעיצת המסמר האחרון ב'ארון הקבורה' של מקיף ה'. שחרורו של מנהל המקיף בעשור האחרון מר קיש מהווה אמירה ברורה של שליחיך על עתיד המקיף הוותיק ביותר במערב.

"בתחילת שנת הלימודים תשע"א עבר בית ספרנו מהפך ארגוני התואם את תוכניתך העירונית להפיכת התיכונים בעיר לקריות חינוך שש~שנתיות, ללא כל הכנה מראש ותקופת היערכות, וללא התייחסות לבקשותינו נפתחה שנת הלימודים תוך התמודדות עם קשיים רבים והבטחות אין ספור.

"שנת הלימודים הנוכחית עומדת להסתיים כאשר עדיין קיימות בעיות שהוצגו בפניך ולא ניתן להן מענה. כל זה כאשר מסביב לבית ספרנו בשכונות הסמוכות לנו מופעלים עליך לחצים לבניית מקיפים צומחים על חשבון מקיף ה'".

לוזמן טוען כי ועד ההורים נהג באיפוק על אף המסמך שנחתם עם חטיבת הביניים רבין, המקטין את מספר התלמידים שיורשו ללמוד במקיף ה' עקב פתיחת תיכונים נוספים בפניהם. בנוסף, תלמידי חטיבת הביניים קריית גנים שהזינו את מקיף ה', יופנו אל מקיף ט'. "עכשיו הגיע הזמן לתת מענה למצבו של בית הספר ומצוקותיו".

תלמידים והוריהם סיפרו השבוע כי בעקבות המהפכה השש~שנתית, תלמידי החטיבה עברו לבניין התיכון ואילו מחצית מתלמידי י' עד י"ב עברו למבנה של החטיבה, המרוחק כמה מאות מטרים מהתיכון עצמו. עוד סיפרו כי שיעורים נערכו בכל פעם במבנה אחר, דבר שגרם לתלמידים לצעוד בכל פעם מבית ספר אחד למשנהו.

הורה של אחד התלמידים סיפר: "המצב במקיף ה' לא טוב, בלשון המעטה. התלמידים והמורים כאחד צריכים לעבור בכל כמה שיעורים ממבנה אחד לאחר, וזה לא נראה כמו יום לימודים. מורים הגיעו פעמים רבות באיחור לכיתות משום שאין להם מספיק זמן לעבור בין המקומות.

גם התשתיות בשני בתי הספר הן ישנות מאוד. התלמידים נפגעים מכך, המורים נפגעים וכנראה שלאבי קיש נמאס. הוא כנראה לא מצא אוזן קשבת אצל אף אחד. את התרומה שלו לבית הספר כולם יודעים ומכירים. חבל שמנהל כל כך אהוב על ידי ההורים, המורים והתלמידים מוצא את דרכו החוצה".

"אבי קיש, כאישיות וכמנהל, מוערך מאוד על ידי הורים רבים בעיר והיינו שמחים לו היה חוזר בו מהחלטתו לקחת הפסקה בת שנה מניהול המקיף", מסר יו"ר ועד ההורים העירוני, אוהד אוזן, "לבקשת הורים ממקיף ה', אני פועל מול הרשות ומינהל החינוך על מנת לגשר על הפער ולהחזיר את הכל לאיתנו. אני תקווה כי נצליח במאמץ שמאחורי ולפני הקלעים לטובת המערכת כולה וייצוב המקיף כמקיף מוביל שנים רבות קדימה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אבי קיש החליט מיוזמתו לצאת לחופשה ללא תשלום, ואנו מציעים לא להאמין לכל שמועה או 'גורמים' שמוסרים מידע כזה או אחר. נדגיש, כי במהלך השבוע נפגש ראש העירייה עם סגל המורים של מקיף ה', ודן עימם בנושאים רבים, בין השאר בקשיים במבנה השש-שנתי, שנגעו בעיקר לחלוקה הפיזית של השכבות, ובמציאת פתרונות אפשריים לקראת השנה הבאה.

"הדיון התקיים באווירה מקצועית ועניינית, והמסר הכללי של המורים היה כי רעיון בית הספר השש-שנתי מצוין מבחינה פדגוגית והם תומכים בו במלואו, אך יש לתת מענה טוב יותר לקשיים הפיזיים. בסיכום הפגישה הוחלט כי צוות נבחר של החטיבה העליונה ייפגש עם ד"ר ענת ליבוביץ, מנהלת האגף לחינוך על יסודי בעירייה, למציאת פתרונות יעילים למעבר ולחלוקת מבנה בית הספר בשנה הבאה".

קרדיט: רגב גולדמן וטלי בנדו לאופר  nrg.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה