מורידים מחירי דירות כדי למכור



בחודש האחרון אפשר למצוא עשרות דירות בקומה הראשונה והשנייה, במחירים של פחות מ -900 אלף ¤.

בחודש האחרון אפשר למצוא עשרות דירות בקומה הראשונה והשנייה, במחירים של פחות מ -900 אלף ₪. מדובר על הערים ראשון לציון,פתח תקווה ואשדוד.

מוכרים מספרים שאין פניות אליהם בנוגע לביקושים, אנשים לא מתקשרים, ודירות ספורות אפילו ירדו למתחת ל - 800  אלף ₪.

דני, המנסה למכור את דירתו בשכונת אברמוביץ הותיקה, בראשל"צ, אמר לאקונומיסט: " לפני כחודש פרסמתי מודעה בלוחות המודעות הגדולים, וקצב הטלפונים יורד מיום ליום. אם חשבתי שאמכור את הדירה, 3.5 חדרים, במעל מליון ₪ , היום כבר אני מוכן להתפשר על פחות, העיקר שיקנו".

הסיבה לכך, היא כמובן הצעדים שנקטה הממשלה, כגון העלאת מס הרכישה וביטול מס השבח לתקופה של שנתיים. כמו כן, הרפורמות במנהל מקרקעי ישראל, שאמנם עדיין לא יצאו לפועל, אך ההדים התקשורתיים שהתוכנית מקבלת בהחלט עושים את שלהם מבחינה פסיכולוגית, ורוכשים רבים מעדיפים לשבת על הגדר ומותירים דירות רבות ללא קונים.

מעל הכל נמצא כמובן נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שרואה בעליית מחירי הנדל"ן בעיה חמורה למשק הישראלי, ומוכן לנקוט כמעט בכל אמצעי על מנת לקרר את המצב. הנגיד ממשיך להעלות את את הריבית בקצב אחיד של אחת לחודש, וההערכות בשוק הנדל"ן הן שגם בסוף חודש מאי אנחנו נראה עוד העלאת ריבית בסביבות ה- 0.25%-0.50%.

 מה טומן העתיד?

לפי גורמים בכירים בשוק הנדל"ן, אין מנוס מירידת מחירים. משקיע נדל"ן מתל אביב צוטט: "ברגע שהממשלה החליטה להכניס לסדר היום את מחירי הנדל"ן בארץ, באמצעותה כל כלי שתחפוץ על מנת לגרום לירידת המחירים. לכן, כל עוד הממשלה חפצה בהורדת מחירים, כך אכן יהיה".

 הכותב הינו שחר צרפתי, עורך מדור נדל"ן באקונומיסט ובעל חברת נדל"ן

[email protected]

 קרדיט: שחר צרפתי www.economist.co.il

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה