תגובות קשות של בכירי החינוך על פירוק משרד החינוך



בכירות משרד החינוך לשעבר התבטאו נגד פירוק מערכת החינוך בהסכמים הקואליציוניים שמפרקים את מערכת החינוך בין חברי המפלגות. "פיגוע שנשלם עליו מחיר כבד", "ישראל תאבד את מקומה בעולם כפורצת דרך וכבעלת המוחות הטובים בעולם", "יעמיק את הפערים בין אוכלוסיות חזקות ומוחלשות" ועוד תגובות קשות

אריה דרעי צילום לוי עזריה

אחרי עוצמה יהודית, נעם, הציונות הדתית ויהדות התורה, הליכוד הודיע הבוקר (חמישי) כי הגיע גם לסיכום בנוגע לתפקידים עם ש"ס - שמשלים למעשה את פירוק משרד החינוך לגורמים, ומקטין עוד יותר את סמכויותיו של שר החינוך הבא. על פי ההסכם, תקבל המפלגה שר במשרד החינוך.

בהסכם הקואליציוני של הליכוד עם ש"ס שהתפרסם היום, נקבע כי חבר מפלגת ש"ס יכהן כשר במשרד החינוך, לצד החברה למתנ"סים, שככל הנראה תועבר לידי יו"ר ש"ס אריה דרעי.

קודם לכן, נקבע כי יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יקבל סמכויות במערכת החינוך, בכך שיזכה להיות מעורב במינוי חברי מועצת החינוך הממלכתי-דתי, המכריעה אילו תכנים ילמדו בה.

האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך יועבר למשרד למשימות לאומיות, שבראשו תעמוד חברת מפלגת הציונות הדתית, אורית סטרוק. 

במינוי שעורר סערה ומרד ברשויות המקומיות, אבי מעוז זכה לאחריות על האגף לתכנים חיצוניים במשרד החינוך.

בכירות משרד החינוך לשעבר התבטאו נגד פירוק מערכת החינוך בהסכמים הקואליציוניים.

מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, רונית תירוש:

"זה פיגוע שהדורות הבאים ישלמו עליו מחיר כבד וכך גם המדינה. משרד החינוך הפך למקבץ של טלאים שאין הרבה קשר ביניהם. מדינת ישראל תאבד את מקומה בעולם כפורצת דרך וכבעלת המוחות הטובים בעולם. אבל למי אכפת מההשלכות העתידיות. העיקר שיש לנו ממשלה כאן ועכשיו. זו בכייה לדורות.

מגמת הפיצול בחברה הישראלית באה לידי ביטוי מעשי בפירוק המשרד והריסת התשתית הממלכתית בחינוך ילדי ישראל. כל מפלגה דואגת לבוחריה ורק להם. אין לנו את המבוגר האחראי שישמור על אחדותנו. זהו הרס בל יכופר וכל זאת למען שמירה על אחדות הקואליציה".

נשיאת מכללת בית ברל ושרת החינוך לשעבר, פרופ' יולי תמיר:

"פירוק משרד החינוך מוביל לאובדן הריבונות הישראלית על שטחי מדינת ישראל. אחד הביטויים המרכזיים של ריבונות הוא חינוך ממלכתי ציבורי. פירוק משרד החינוך ושחיקת סמלי הריבונות יחלישו את מדינת ישראל בדור הזה ובדורות הבאים".

מנכ"לית משרד החינוך לשעבר מיכל כהן, שמכהנת כיום כמנכ"לית קרן רש"י:

"לכל מגזר תהיה מערכת משלו, עם תכנים משלו. הנזקים צפויים להיות רחבים ועמוקים פירוק החינוך לגורמים יעמיק את הפערים בישראל בין אוכלוסיות חזקות לחלשות, בין רשויות עשירות למוחלשות. ראשי הרשויות ומנהלי בתי הספר הופכים לשומרי הסף החשובים במערכת בצוותא עם ההורים".

שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא ביטון תקפה הבוקר את הסיכום בין הליכוד לש"ס:

"נתניהו החליט על חיסול ממוקד למערכת החינוך. הוא ממשיך במכירת החיסול שלה וקורע אותה לגזרים.

מי שישלם על כך את המחיר זה הילדים של כולנו ועתיד החברה בישראל. כך מפרקים חברה, כך מפרקים מדינה. אני קוראת להורים ולכל מצביעי הימין שאני יודעת שלא לזה הם פיללו - קומו והשמיעו את קולכם. זהו מאבק משותף על עתיד הילדים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה