תביעה של בעלי עסקים נגד עיריית ראשון וגזית גלוב בגין נזקי סופה אדירים



שני בעלי עסקים מקניון רוטשילד תובעים את העירייה ואת קבוצת גזית גלוב בסכום של יותר מ-829 אלף שקל, בעקבות גשמים שגרמו לנזק רב לעסקיהם.

הקניון הוצף

בסוף חודש אפריל בשנה שעברה, הוצף קניון רוטשילד בעקבות סופת גשמים, שבמהלכה קרסה תקרת הגבס במקום. הרחוב נסגר לאחר שהוצף ומספר תושבים חולצו על ידי כוחות כבאות האש והמשטרה.

שני בעלי עסקים בקניון החליטו להגיש תביעה על נזקים שנגרמו לעסקים שלהם - "יו- אס בי סרוויס בע"מ" – מעבדת תיקונים של מכשירי מדיה ו"וואקמה" – מזנון האוכל האסיאתי, שניזוקו מההצפה.

בתביעה נטען כי המים שחדרו לקניון נקוו בכמויות במפלסים 1 ו-2 של הקניון ושירותי החירום אף נאלצו לחלץ מבקרים לכודים בתוך הקניון. כן נטען כי ההצפה הותירה אחריה בוצה, לכלוך ואי סדר, קירות הקניון נותרו פגועים וניזוקים ורוב הנזק נגרם ליחידות המסחריות במפלסים התת קרקעיים.

בנוסף נטען כי נגרם נזק לשני העסקים בקירות, במערכת הביוב, בדלתות, במזגנים, במערכת החשמל ואף בציוד שבתוך החנויות. מלבד זאת טוענים התובעים לנזק עקיף כתוצאה מאובדן ימי עבודה ועגמת נפש.

לטענת התובעים ניתן היה למנוע את הנזקים, וכי העירייה וחברת גזית גלוב התרשלו בכך שלא התאימו את תשתיות הניקוז, לא תחזקו את המערכות השונות באופן שוטף, לא הזהירו טרם האירוע על סכנת הצפה, לא פעלו למניעת השפעת הפרשי הגובה בין מפלס הרחובות באזור לבין הכניסות לקניון ולא ערכו בדיקות תקופתית של תקינות וניקיון מערכת הניקוז והביוב במקום, זאת, על אף שידעו על מספר הצפות שהתרחשו בסביבת הקניון, עוד לפני שהוצף המקום.

מגזית גלוב נמסר:״בחודש אפריל 2018 התרחש אירוע הצפה בקניון רוטשילד וזאת בעקבות קריסת מערכת הניקוז העירונית אשר לא עמדה במי הגשמים הרבים שירדו באותו יום. כתוצאה מכך, חדרו מי הגשמים לקניון שכניסתו במיפלס הרחוב.

הקניון חזר לפעילות מלאה לאחר מאמץ רב וזאת תוך 48 שעות בלבד. נכון למועד פנייתכם לא נתקבלה בחברה התביעה המדוברת ועל כן אין באפשרותנו להתייחס לטענות המועלות במסגרתה״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה