שינויים משמעותיים בתחבורה בציבורית בראשון לציון



החל מיום שישי הבא, 15 במרץ, יחלו השינויים בקווי האוטובוסים בעיר, שיכללו תוספת של קווים חדשים לצד ביטול קווים בעלי ביקוש נמוך. כמו כן, תתוגבר תדירות של קווים ישירים, בעלי ביקוש גבוה, שדרוג מסלולים של קווים קיימים ומאספים למסלולים ישירים ומהירים

.

עוד במסגרת השינויים: הרחבת שעות הפעילות של האוטובוסים העירוניים, עד לחצות. כמו כן, יחלו לפעול קווים "חוצי עיר" – שיעברו דרך הצירים המרכזיים ויחצו את העיר ממזרח למערב, דרך מרכז העיר.

התוכנית כוללת תוספת משמעותית של שירות, שתקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים, ותשפר את התדירות ואיכות הנסיעה בראשון לציון. בנוסף, היא צפויה לאפשר נגישות גבוהה יותר בקווים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה ומוקדי ביקוש ועניין מרכזיים נוספים.

התוכנית נותנת מענה לחיבור השכונות עם מוקדי מסחר, בילוי ותעסוקה, בהם קניון "עזריאלי ראשונים", קניון הזהב, ומתחם איקאה. כמו כן, יחלו לפעול חמישה קווי חדשים בינעירוניים במסלולים משופרים, בהם שני קווים חדשים לאזור התעסוקה בחולון. זאת, במקביל לחיזוק השירות העירוני באמצעות תגבור קווים קיימים והפעלת קו עירוני חדש.

מערך התחבורה הציבורית ישפר גם את הנגישות של תושבי ראשון לציון לתל אביב וערים נוספות במטרופולין. בין היתר, תשופר הנגישות למקומות כמו רידינג ונמל תל אביב, רחוב אבן גבירול, מסוף סבידור, הקריה ועיריית תל אביב, באמצעות הפעלת קווים 190, 191, 193 ו-74.

החל ממאי יופעלו הקווים 77 ו-57 לעיר חולון, וישודרג מסלולו ותדירותו של קו 20. בנוסף, יופעל קו חדש – 203 שיאפשר נסיעה ישירה ומהירה אל רחובות ופארק המדע. קווים אלה יעברו בצירים מרכזיים במערב ובמזרח ראשון לציון, ליעדים מרכזיים בתל אביב ובחולון ויקצרו את הדרך לאזורי התעסוקה והמסחר. בנוסף, תתוגבר הפעילות של הקווים 5, 11, 15, 14, 17 ו-204.

עוד במסגרת השינויים:
יקוצר קו 83 לתחנה המרכזית, ויתוגברו הקווים 15 ו-20 שיפעלו ממרכז העיר לאזורי התעסוקה במערב העיר ולתחנה המרכזית, במסלולים ישירים ומתוגברים.

בעקבות השינויים, ציין ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, כי "אחת המטרות העיקריות שלי היא שדרוג התחבורה הציבורית עבור תושבי העיר. אני פועל ללא לאות יחד עם גורמי המקצוע, משרד התחבורה ונתיבי איילון כדי להפוך את ראשון לציון לאחת הערים המובילות בישראל בתחבורה ציבורית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה