כתב אישום נגד שוטרת התנועה מראשל"צ שהמציאה דוחות וקנסה לאזרחים



הוגש כתב אישום כנגד השוטרת המשרתת ביחידת הסיור של משטרת התנועה בראשון לציון בגין מתן דוחות וקנסות לנהגים שלא בצדק

שוטרת | צילום המחשה: shutterstock

נהגים שמתווכחים עם שוטרי סיור, בצדק או שלא בצדק, בטענה שלא ביצעו את העבירה המיוחסת להם היא לא מחזה נדיר. פעמים רבות מדובר בניסיון כושל של נהגים להימנע מדוחות תנועה, נקודות ותשלום קנס גבוה, אך במקרה הזה נראה שלנהגים היו את כל הסיבות לזעום.

על פי כתב אישום שהוגש לאחרונה, לפני כשלושה חודשים, בשעות הבוקר, נסע נהג ברכבו ברחוב סוקולוב בחולון ועצר מעט לפני מעבר החצייה כדי לאפשר לשני הולכי רגל לחצות בבטחה. כאשר סיימו השניים לחצות, המשיך הגבר בנסיעתו אלא שלפתע סימנה לו שוטרת המשרתת ביחידת הסיור של משטרת התנועה לעצור בצד הכביש.

בשלב זה ניגשה אליו השוטרת והאשימה אותו בכך שהוא לא נהג על פי חוקי התנועה ולא אפשר להולכי הרגל חצייה בטוחה. הנהג ההמום ניסה להסביר שהוא לא עבר שום עבירה ונתן להולכי הרגל לחצות בבטחה אך לשווא. השוטרת הוציאה את פנקס הדוחות שלה ורשמה לו דוח בגין אי ציות לחוקי התנועה ונסיעה בעת מעבר של הולך רגל על מעבר החצייה.

מקרה נוסף בו מואשמת השוטרת אירע לפני כחודשיים בעת שעות הבוקר, כשנהג אחר נסע ברחוב העצמאות בבת ים, וחלף על פני מעבר חצייה ריק מאדם. מרחק קצר משם עמדה השוטרת שסימנה לו לעצור והאשימה אותו בכך שנסע ולא נתן זכות קדימה להולך רגל.  גם במקרה הזה, כך על פי כתב האישום, מסרה השוטרת דוח כוזב ולפיו הנהג עבר במעבר החצייה ולא עצר להעניק זכות קדימה.

הנהגים לא הסכימו לקבל את הדין והתלוננו במח"ש. בעקבות תלונתם נפתחה בדיקה שבעקבותיה הוחלט להגיש כתב אישום כנגד השוטרת בגין שיבוש מהלכי משפט.

מהמשטרה נמסר כי "המקרה מצוי בטיפול מח"ש ומשכך אנו מנועים מלהגיב עליו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה