רשות המסים בצעד מקל על מקבלי קצבאות



רשות המסים פרסמה השבוע הנחייה מקלה, במסגרת שיפור השירות ללקוחותיה, לפיה מקבלי קצבה בכלל זה קצבה לגימלאים, בהתקיים התנאים המפורטים בהנחיה, לא ידרשו למלא את טופס 101 מידי שנה

צילום: shutterstock אילוסטרציה

בהתאם לתקנות, עובד חייב למלא טופס 101 עם התחלת עבודתו אצל מעסיק חדש ובכל תחילת שנה וכן לעדכן בעת שינוי בפרטיו. כעת, קובעת הרשות כי מעסיקים המשלמים קצבה כהגדרתה בסעיף 2 (5) לפקודת מס הכנסה, יוכלו לפטור את מקבלי הקצבה ממילוי טופס 101 מידי שנה, ובלבד שהם עומדים בכלל התנאים המפורטים בהנחייה, כגון: המעסיק הגיש את דוחות 126, הוא מנהל באופן ממוכן את חישובי המשכורת והניכויים ועוד. 

 להלן האוכלוסיות שלא ידרשו למלא את הטופס מידי שנה:

1. גימלאים אשר חלפו 3 שנים מהגיעם לגיל זכאות, ובלבד שהצהירו בטופס 101 בהגיעם לגיל זכאות ובשנתיים לאחר מכן, שאין להם הכנסה חייבת נוספת מלבד הקצבה, וכן הם אינם דורשים הטבות מס ייחודיות כמו הטבת יישוב, אלה  יידרשו להגיש  למשלמים טופס 101 אחת לחמש שנים. כמו-כן, גימלאים עם פטור בשל נכות צמיתה או עיוורים לא ידרשו במילוי הטופס בשנים הבאות.

2. מקבלי קצבת שארים ובלבד שהקצבה אינה עולה על תקרת קצבה מזכה ומקבל הקצבה הצהיר עם קבלתה לראשונה ובשנתיים לאחר מכן שאין לו קצבאות שארים נוספות. 

3. מקבלי קצבאות המוגדרים כסיעודיים בשיעור של 100% ומעלה (לפי קביעת חברת הביטוח המשלמת או כהגדרתם בתקנון קרנות הפנסיה), ימלאו את טופס 101 פעם אחת במועד תחילת הקצבה אם הצהירו בטופס שאין להם הכנסות נוספות והם אינם דורשים הטבות מיוחדות כמו יישובים.

4. מקבלי קצבאות אובדן כושר עבודה/נכות, ימלאו את טופס 101 אחת לשנתיים ובלבד שבמילוי הטופס הצהירו שאין להם הכנסות נוספות והם אינם מבקשים הטבות מס מיוחדות כמו יישובים. 

5. גימלאים אשר מלאו להם 80 שנה ולא חל שינוי מאז מילוי הטופס האחרון שמילאו, יהיו פטורים לחלוטין ממילוי טופס 101 ובלבד שהצהירו שאין להם הכנסות נוספות.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה