עיריית ראשון לציון לא תפעיל בשבתות וחגים הסעות לחוף הים



תושבי ראשון לציון, שקיוו כי השנה הם עוד יוכלו ליהנות מהסעות חינם בשבת לחוף הים של ראשון לציון בחסות העירייה, יתאכזבו לשמוע שיוזמה זו לא תצא לפועל השנה

חוף הים

תושבי ראשון לציון שקיוו כי השנה הם עוד יוכלו ליהנות מהסעות חינם בשבת לחוף הים של ראשון לציון וכל זאת בחסות העירייה יתאכזבו לשמוע שיוזמה זו לא תצא לפועל. לדברי מי שאחראי על היוזמה, חבר המועצה מקסים בביצקי, גורמים דתיים הקשו וטרפדו את הניסיונות להוציא את היוזמה לפועל. "למרות הקשיים אנחנו מנסים כעת לפעול לטובת כך באופן של יוזמה פרטית ולא דרך העירייה", אומר בביצקי.

בתחילת הקיץ קיוו תושבי ראשון לציון כי העירייה תצליח להתגבר על הקשיים ותוציא לפועל את יוזמת התחבורה הציבורית בשבת. מדובר על יוזמה שהובילו חברי המועצה מקסים בביצקי ואיתי מתיתיהו אשר פעלו למצוא גוף שייקח על עצמו את העלויות ויוכל לסייע במימון התחבורה בשבת.

יוזמה זו הגיעה על רקע של ערים נוספות שהחלו במהלך ולאור קריאות של תושבים רבים שביקשו לייצר תחבורה למקומות בילוי בשבת עבור אלו שאינם יכולים להתנייד ברכב פרטי. כעת מודה בביצקי שהיוזמה כשלה ומפנה אצבע מאשימה כלפי גורמים דתיים שהקשו עליו ועל מתיתיהו, "זה הרבה יותר קשה ממה שחשבתי, גורמים דתיים בחשו מאחורי הקלעים ופגעו ביוזמה שלנו וגם חברי מועצה דתיים הפריעו לזה ולא נתנו לזה לצאת לפועל. זה מוזר כי הרוב דווקא תמכו בזה אבל עם כל התמיכה לא הצלחנו לעבור את המכשולים. אני לא רוצה לגרום לפיצוץ בין דתיים וחילוניים אבל למרות שהם המיעוט הצליחו לטרפד את זה. חבל לי שזה ככה כי לא הייתה כל כוונה לפגוע בהם או ברגשותיהם".

לדברי בביצקי, גם ראש העירייה רז קינסטליך העדיף שלא לפגוע בסטטוס קוו ולכן סירב שתוכנית זו תצא מטעם העירייה. "עכשיו אני פועל בדרך אחרת" משאיר בביצקי פתח לתקווה עבור אלו שמחכים לתחבורה בשבת, "אני אעשה זאת במסגרת יוזמה פרטית ולא דרך העירייה וכך לא אצטרך לקבל את אישור מועצת העיר. נביא גורם פרטי ויחד איתו נייצר תחבורה בבת לכל מקומות הבילוי בעיר ולא רק לים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה