קבינט הקורונה אישר את מתווה התו הירוק - סרבני חיסונים יצטרכו מעתה לשלם על הבדיקות



על פי המתווה, באירועים שבהם יותר מ-100 נוכחים, גם במקום פתוח, הכניסה תהיה רק למחוסנים ומחלימים, לבעלי בדיקה שלילית ולילדים עד גיל 12. מחודש הבא: מי שלא התחסן יידרש לשלם בעצמו על הבדיקות. המתווה יובא לאישור הממשלה ביום ראשון וייכנס לתוקף מעוד שבוע, 29 ביולי

ארכיון קורונה - דוברות כללית

קבינט הקורונה אישר היום (ה') את מתווה התו הירוק. בין היתר הומלץ להוסיף את בריטניה, גאורגיה, קפריסין וטורקיה לרשימת המדינות האדומות, האסורות לטיסה למעט באישור של ועדת חריגים. לאחר אישור הממשלה, הן ייכנסו לרשימה ב-30 ביולי.

התו הירוק יחול על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה. על אירועים עם פחות מ-100 משתתפים לא יוטלו הגבלות, כמו במצב הנוכחי.

באירועים עם יותר מ-100 משתתפים, במקום סגור או פתוח - כניסה תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית מגיל 12 ומעלהילדים עד גיל 12 יקבלו פטור מהתו הירוק ויוכלו להיכנס בלי בדיקות גם לאירועים המוניים, ובהם למשל בתי קולנוע והופעות ילדים.

מיום ראשון (08.08) התשלום עבור הבדיקות ללא מחוסנים יהיה על חשבון הנבדק (למעט מי שלא יכול להתחסן מסיבות בריאותיות), ויבוצע במתחמי בדיקה ייעודיים שייפרסו ברחבי הארץ. אירועי ה"תו השמח" (חתונות, מסיבות) יחייבו הצגת אישור לכל הגילאים, גם למי שגילו פחות מ-12.

בתוך כך, הטיסה למדינות אדומות תמשיך להיות אסורה, למעט באישור של ועדת החריגיםכמו-כן, מחוסנים יעברו מעתה בדיקת קורונה בנחיתה בארץ, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד. לא מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ישהו שבעה ימים בבידוד ויוכלו להשתחרר מבידוד לאחר קבלת תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה