הצינורות התת קרקעיים ישאבו את האשפה מהבית הישר לתחנת המעבר



מהפכה? במקום משאיות אשפה בראשון לציון מתכננים הקמת מערכת אשפה פניאומטית בשכונות החדשות במזרח העיר, ש"תשאב" את הפסולת בצינורות תת קרקעיים הישר לתחנת המעבר

כחלק מעבודות הפיתוח בשכונות החדשות במזרח העיר, החלו חפירות התעלות והנחת הצינורות של מערכת האשפה הפניאומטית ש"תשאב" את הפסולת הביתית מהבניין והישר לתחנות המעבר.

המערכת החדשה שתוקם בשכונות החדשות- נרקיסים ונוריות, וכן במבני מגורים, מבני ציבור ועסקים במתחם האלף, תייתר את הצורך במכולות אשפה במתחמי בניינים. היא בנויה ממספר פירים אסתטיים שיוצבו בלובי המבנה ותאפשר הפרדה במקור של הפסולת, למשל פסולת יבשה, רטובה, אריזות וכו'. הפסולת תצנח למערכת צינורות תת קרקעיות. עם הצטברות כמות מסוימת של אשפה על גבי המגוף, יופעל מפוח בתחנת האיסוף המרכזית ליצירת וואקום שימשוך במהירות גבוהה את הפסולת הביתית.

איסוף השאפה תיעשה במרוכז מתחנת האיסוף המרכזית שמחוץ לשכונת המגורים. בכך למעשה האשפה נעה מתחת לפני האדמה ולא באמצעות משאיות אשפה בכבישי השכונה. כלומר, ביטול  גורם הרעש והפרעה לתנועה, שיפור באיכות האוויר וכן מניעת ריחות רעים ומכרסמים.

תעלות האשפה מתחת לאדמה | צילום: עיריית ראשון לציון

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת המועצה קרן דנה, אמרה: "המערכת הייחודית מבורכת ובעזרתה נתרום למניעת זיהום אויר, עומסי תנועה ומטרדי ריחות". המשנה לראש העירייה ומ"מ יו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית, אסף דעבול, הוסיף: מדובר בפרויקט מורכב וחשוב שהחברה הכלכלית לקחה על עצמה להוביל אותו ולקדם את סביבת המגורים החדשה בראשון לציון. אני משוכנע שלמערכת החדשה יהיו השלכות אדירות על איכות חיי התושבים בעיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה