צה"ל ממשיך לפעול בשטחים - חיסל היום בשכם מבוקש כבד



הארכי מחבל ו"גיבור רשת" בשכם , איברהים אל-נבולסי - חוסל הבוקר במבצע משולב של הימ"מ וכוחות צה"ל.
סייען שהיה עמו בבית נהרג וכ-30 חמושים ומפרי סדר פלסטינים נוספים נפצעו, לפחות שלושה מהם באורח קשה. אין נפגעים בכוחותינו

איברהים אל-נבולסי. חוסל בשכם, כמה חודשים אחרי חיסולם של חברי החוליה שלו

לא עוצרים אחרי המבצע בעזה - כוחות צה"ל וימ"מ חיסלו הבוקר (שלישי) בשכם את איברהים אל-נבולסי - החבר הרביעי בחוליית המחבלים שחוסלה בחודש פברואר האחרון - אחרי שכיתרו את הבית שבו התבצר. במקום התפתחו חילופי אש בין חמושים פלסטינים לכוחות הביטחון. סייען של אל-נבולסי שהיה עמו בבית נהרג וכ-30 חמושים ומפרי סדר פלסטינים נוספים נפצעו, לפחות שלושה מהם באורח קשה. לא ידוע על נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

אל-נבולסי, צעיר בן 18 מהקסבה של שכם נחשב ל"גיבור רשת" בקרב הצעירים בשכם בעקבות ירי שביצע כמה פעמים לעבר עמדות צבאיות, וסרטוני גבורה רבים נוצרו בהשראתו. בצה"ל מגדירים אותו כ"ארכי-מחבל".

הוא נורה למוות במהלך חילופי אש עם אנשי ימ"מ, שב"כ וצה"ל - אחרי שסירב להסגיר את עצמו. בהקלטה שמיוחסת לו בזמן שהכוחות כיתרו את הבית הוא נשמע אומר: "הולך למות, אל תניחו את הרובה". יחד עמו חוסל מחבל נוסף ונפצעו אחרים.

לאחר מידע מודיעני על מקום המסתור שלו—כוחות ימ"מ יצאו למקום כשצה"ל מבודד את הזירה לאפשר להם לפעול ללא הפרעה.

הפרת סדר המונית התפתחה באזור, וכוחות הביטחון השיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

העימותים בשכם, הבוקר

זו לא הפעם הראשונה שכוחות הביטחון ניסו לשים את ידיהם עליו:

לפני יותר משבועיים, כחמישה חודשים אחרי חיסול חברי החולייה שבה היה חבר בפברואר, נעשה ניסיון לעצור את המבוקש בשכם. גם אז התפתחו חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים, כמה מחבלים נהרגו - ואל-נבולסי הצליח לחמוק. כמה ימים לאחר אותו ניסיון לעצור את אל-נבולסי ירו מחבלים לעבר עמדה צבאית בכניסה לשכם, ולוחמי גדוד 636 שהיו בפעילות במקום השיבו באש ופגעו בכמה מהם.

לפני כשבוע כוחות הביטחון עצרו בג'נין את בסאם א-סעדי, ראש הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים ג'נין, מעצר שהחל את המתיחות שהובילה למבצע "עלות השחר".

הפעילות, שאותה ביצעו מסתערבי משמר הגבול איו"ש ולוחמי סיירת נח"ל, לוותה בחילופי אש בין הכוחות לבין חמושים פלסטינים שירו מקרבת המבנה שבו התבצר א-סעדי. במהלך הפעילות נתפסו גם אמצעי לחימה רבים, בהם אקדח, מחסניות וכדורי M-16, וכן כסף מזומן רב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה