פיגוע רצחני הלילה בתל אביב



הרוג ו-7 פצועים במצב בינוני וקל בפיגוע דריסה רצחני בתל אביב הערב (שישי) בשעה 21:41 התקבלו במוקד 101 של מד"א דיווחים על מספר נפגעים מפיגוע דריסה סמוך לפארק צ'ראלס קלור ברחוב פרופסור יחזקאל קויפמן בתל אביב.

דוברות מד"א

חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו בשטח את מותו של גבר בן 36 ופינו לבתי החולים איכילוב וולפסון 5 פצועים, בהם: 3 במצב בינוני - גבר בן 74, גבר בן 39 ונערה בת 17 ו-2 פצועים קל - גבר בן 54 ואישה בת 70.

שני נפגעים נוספים שנפצעו באורח קל בפיגוע, גבר בן 31 ואישה בת 27 נמלטו מהזירה למלון סמוך, טופלו ע"י חובשים של מד"א ולא נזקקו לפינוי לבית החולים. כל הנפגעים בפיגוע תיירים מאירופה.

בפיגוע הרצחני, הרוג בן 36 ו-7 פצועים, 3 בינוני ו-4 קל. כל הנפגעים בפיגוע תיירים מאירופה.

חובש בכיר במד"א יוסף כורדי שהיה ראשון במקום סיפר: "הגעתי למקום וראיתי רכב הפוך על הדשא כשלצידו שכבה נערה בת 17 בהכרה מלאה שסבלה מחבלות בראש, בבטן ובגפיים כתוצאה מפגיעת רכב. לאחר טיפול ראשוני במקום היא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח איכילוב כשמצבה בינוני. כ-200 מטר צפונה על הטיילת שכב גבר בן 36 מחוסר הכרה עם פגיעות בגופו.

הוא היה ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו בשטח. כוחות גדולים נוספים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי ל-4 נפגעים נוספים במצב בינוני וקל שנפגעו גם כן מהרכב."

פארמדיקית יעל אסייג וחובש רפואה במדא דור כהן סיפרו: "3 פצועים, בהם גבר בן 39 וזוג בשנות ה-70 שנפגעו מהרכב שכבו על המדרכה בסמוך לתחילת הטיילת כשהם בהכרה מלאה וסובלים מחבלות בראש ובגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותם להמשך טיפול בבית החולים איכילוב כשמצבם של הגברים בינוני והאישה נפצעה באורח קל."

הפראמדיקים של מד"א רות רז ונעם ארבל סיפרו:"כשהגענו לזירת הפיגוע ראינו את הרכב ההפוך ונערה בת 17 שכבה על הדשא בסמוך כשהיא בהכרה וסובלת מחבלות בפלג גופה העליון. חובש בכיר כונן מד"א שהגיע ראשון למקום העניק לה טיפול רפואי ראשוני ואנחנו המשכנו את הבדיקות הרפואיות. הכנסנו אותה לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותה להמשך טיפול בבית החולים כשמצבה בינוני ויציב."

חובש רפואת חירום במד"א ירין מועלם סיפר: "סרקנו את האזור של חניון הטיילת והדולפינריום כששוטרים סימנו לי לעצור והביאו אלי גבר בן 54 בהכרה מלאה עם חבלות בראש ובגפיים כתוצאה מפגיעת הרכב. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני ופיניתי אותו לבית החולים וולפסון כשמצבו קל. יחד איתו היה גם צעיר כבן 18 שהיה בזירת הפיגוע ולקה בחרדה."

חובש בכיר במד"א חי טקאטש שטיפל ב 2 הפצועים במלון סיפר: "קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על 2 נפגעים קל שנפגעו מהרכב בזמן הפיגוע ונמלטו מהזירה ללובי מלון סמוך. הם ישבו בכניסה כשהם בהכרה ונסערים וסובלים מחבלות בגפיים. הענקנו להם טיפול ראשוני במקום והם לא נזקקו לפינוי להמשך טיפול בבית החולים."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה