עשרות נפצים וחזיזים נתפסו בראשון לציון שמסכנים את שלום הציבור והילדים



נהג רכב נעצר רגע לפני שהשליך נפצים כשהוא תחת השפעת סמים. סך הנפצים והחזיזים שהוחרמו השבוע הגיע ל כ-50, בהם גם כאלה שהיו עלולים לסכן חיי אדם

במסגרת פעילות יזומה של אנשי השיטור העירוני בראשון לציון נתפסו כמה צעירים שהשליכו נפצים ממכונית ברחובות שונים בשכונת רמז. במקביל לנפצים שהוחרמו נהג המכונית נעצר אחרי שנמצא כי הוא נוהג תחת השפעת סמים.

לדבר עם הילדים. החזיזים שנתפסו, צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

במוקד העירוני ובמוקד 100 של המשטרה התקבלו בימים האחרונים דיווחים על פיצוץ נפצים בשכונת רמז. צוות של השיטור העירוני שיצא למקום איתר לאחר כמה וכמה סריקות את הרכב שממנו השליכו על פי החשד את הנפצים.

המכונית נעצרה, ובחיפוש בתוכה נמצאו נפצים מסוג רמאדנים. הנהג, שהוא גם בעל הרכב, נלקח לחקירה בתחנת משטרת ראשון לציון.

האירוע האחרון, שבו נמצאו נפצים שבמידה והיו מתפוצצים בסמוך לבני אדם היו עלולים לגרום לנזק כבד, הצטרף לכמה מקרים נוספים בימים האחרונים שבהם סיכל השיטור העירוני כוונה לפיצוץ נפצים בשכונות שונות בעיר. בסך הכל נתפסו כ-50 נפצים וחזיזים בשבוע האחרון.

"זו תופעה מסוכנת מאוד אליה אנחנו מתייחסים ברצינות רבה", הבהיר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לביטחון, מקסים בביצקי. "חייבים לזכור שפיצוץ נפצים הוא בראש ובראשונה פעולה מסוכנת ביותר המעמידה את הנער או את הנערה בסיכון גבוה.

"מצד שני אנו חיים במדינה שידעה פיגועים ומלחמות, יש אנשים שסובלים מפוסט טראומה וכל פיצוץ כזה מקפיץ אותם ומחזיר אותם אחורה. אנו קוראים להורים להזכיר זאת לילדיהם ולהדגיש בפניהם שעליהם להימנע מכך".

"גם השנה נערכנו מבעוד מועד להילחם בנפצים. אגפי הביטחון והסיור, וכן סיירת המצלמות, עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מנהלי בתי הספר בעיר והקב"טים ובקרב בני הנוער", סיכם מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני. "בזכות הקמתה של יחידת השיטור העירוני יש לנו כלי עוצמתי נוסף וסמכויות נרחבות להילחם בתופעה ולשמור על איכות חיי תושבי העיר ועל סדר ציבורי תקין".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה