עמיחי כרמלי תושב ראשון ומתנדב במשטרה נהרג בפעילות משטרתית בראשון לציון



משטרת ישראל ואגף התנועה מודיעים בצער רב, על נפילתו של המתנדב רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל, בן 46, במהלך פעילות משטרתית מבצעית בכביש 412 הסמוך לבית דגן.
עמיחי ז"ל שירת כמתנדב באגף התנועה ביחידת ימת"א שפעלה למעלה מ- 15 שנים.

עמיחי ז"ל, תושב העיר ראשון לציון, הותיר אחריו אשה, שני ילדים, אב, ושני אחים.

ארבעה תושבי רהט נעצרו היום (שבת) בחשד שדרסו למוות מתנדב משטרה כבן 46 ופצעו שלושה מתנדבים נוספים. זאת, תוך שפרצו מחסום בידוק של המשטרה בכביש 412 ברחוב דרך המכבים בראשון לציון כשהיו במצב שכרות ולאחר שנמלטו מזירת תאונה דרכים אחרת בעיר

ציחום דוברות מדא

 הם יובאו בהמשך היום לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם. גורמי רפואה נאלצו לקבוע את מותו של אחד מהמתנדבים במקום כתוצאה מהדריסה. השלושה האחרים נפצעו באורח קשה וקל ופונו אל המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא כשמצבם יציב להמשך קבלת טיפול רפואי.

שלושה שוטרים נוספים נפצעו באורח קשה וקל. החשודים יובאו בהמשך היום לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם. על פי החשד - הם היו מעורבים בתאונת דרכים נוספת בראשון לציון טרם התקרית. 

עמיחי כרמלי ז"ל

ראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר:

"מדובר באירוע חמור מאוד שבמהלכו נפל רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל על המשמר בהגנה על משתמשי הדרך. עמיחי ז"ל היה חלק ממתנדבי אגף התנועה אשר נמצאים בחזית העשיה בשמירה על כלל הציבור בכבישי ישראל. עמיחי ז"ל היה מתנדב שתרם למעלה מ- 15 שנה באגף התנועה, מקצועי, אמיץ, מלח הארץ ואני שולח את תנחומי למשפחה".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי מתייחס לאירוע הקשה בו נהרג מתנדב המשטרה רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל מראשון לציון, ונפצעו שני מתנדבים נוספים במחסום משטרתית לבדיקת שכרות.

"משטרת ישראל מבכה את מותו של מתנדב ותיק, חדור מוטיבציה, מקצועי ומסור, נכדו של רפ"ק משה כרמלי ז"ל, קצין משטרה שנפל בערב יום כיפור בשנת 1973 כשרימון הושלך לעברו ברחובה הראשי של עזה.

רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל התנדב למעלה מ- 15 שנה באגף התנועה של משטרת ישראל, לרוב בפעילות אכיפה מצילת חיים בלילה שבין יום שישי לשבת כשבני הנוער יוצאים לבלות ושבים לביתם. עמיחי הציל שבוע אחר שבוע את חייהם של רבים הודות לפעילות המשטרתית ולאכיפה מצילת החיים שביצע בכבישים, והבוקר הוא נהרג כשרכב שניסה לפרוץ מחסום משטרתי, פגע בו וביתר חבריו, שני מתנדבים שהיו לצידו ונפצעו באורח קל.

-

עמיחי ז"ל שהתנדב שבוע אחר שבוע, במשך 15 שנה הוא דוגמא ומופת לתרומה לקהילה, למסירות ולאחריות דרך שירות משמעותי באגף התנועה של המשטרה. המשמרת הזו, בלילה שבין שישי לשבת אשר ידועה במורכבותה לא הרתיעה אותו והוא הקפיד דווקא בה לבוא להתנדב מתוך רוח השליחות והאמונה שבפעילותו הוא מציל את חייהם של נערים ונערות ששבים מהבילוי חזרה לביתם ולהוריהם.

-

מערך המתנדבים המפואר של משטרת ישראל פועל בחזית המאבק בפשיעה, בתאונות הדרכים בשמירה על החוק והסדר, ובכל משימות המשטרה והיום איבדנו את אחד המתנדבים הטובים והמובחרים שלנו.

-

עמיחי וסבו משה, הם גיבורים שנפלו על משמרת ארצם ואזרחי מדינת ישראל בפעילות מבצעית, האחד כקצין משטרה והשני כמתנדב במשטרה, ובשעה קשה זו אנו נמצאים לצידה של משפחת כרמלי, אביו יצחק, אישתו קרן, שני ילדיו, יובל בת ה- 19 ושגיא בן ה- 16, ושני אחיו, עמית וערן, אנו תומכים, מסייעים ומלווים אותם מעתה ועד עולם.

-

אנו עדין חוקרים את נסיבות האירוע אך עולה שמדובר באירוע חמור שהחל בתאונת פגע וברח, המשיך באי ציות לשוטרים והסתיים בניסיון בריחה ופריצת מחסום משטרתי שהביאו לפגיעה בעמיחי ז"ל ולפציעת שני מתנדבים. אני מתחייב שהמשטרה תעשה הכל בכדי למצות את הדין עם העבריינים שצריכים להיענש בחומרה". יהי זכרו ברוך".

על מועד הלוויה נעדכן בהמשך. יהי זכרו ברוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה