עכשיו זה סופי: חוזרים ללימודים במתכונת מלאה - גם החופים ייפתחו בשבוע הבא



אחרי ההודעות הסותרות והמבלבלות הבוקר, הממשלה מאשרת הערב (ה') את את החזרה במתכונת מלאה ללימודים ביום ראשון הקרוב במוקדים שהתחלואה בהן נמוכה. בתוך כך, שר הפנים מודיע כי חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הקרוב, 20 במאי

צילום: פבל טולצ'ינסקי

החל מיום א' הקרוב מערכת החינוך תיפתח באופן מלא מגיל לידה, למעט אזורים שמהווים מוקד תחלואה - כך מאשרת הממשלה הערב (ה') לאחר ההודעות הסותרות בבוקר. כל זאת, תוך שמירה על כללי המיגון האישי, הגיינה וניקיון הדרושים. בהמשך יתקיימו הערכות מצב נוספות לבחינת הערים בהם קיימת תחלואה גבוהה. 

החזרה ללימודים תתבצע על פי ההנחיות הבאות:

1. תוך הקפדה מלאה על היגיינה בהתאם להנחיות משרד הבריאות אשר תכלול, בין היתר, שטיפת ידיים, הפרדה מיטבית בשירותים וכיוצא בזה. אין באמור כדי לגרוע מהנחיות כלליות אחרות שניתנו למערכת החינוך.

2. כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר.

3. יש להקפיד על חבישת מסיכה בשטחים הפתוחים במהלך ההפסקות. כיתות ד׳ ומעלה יחבשו מסכות גם בשיעור עצמו.

4. בהפסקות האוכל תהיה הקפדה על מרחק של 2 מטר.

5. ההפסקה בין השיעורים תהיה מדורגת.

6. בתי הספר והגנים יפעלו להעביר את מירב הפעילויות למקומות שמאפשרים מרחק של 2 מטר.

7. מסגרות בהם תתגלה תחלואה תתבצע סגירה בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות.

8. במקביל יוקם צוות מצומצם להערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "אפשר לברך שהחיינו. אחרי חודשים ארוכים של שיתוק מערכת החינוך והמשק אנחנו חוזרים לפעילות מלאה למעט מוקדי תחלואה נקודתיים. אני גאה בראשי הרשויות שניהלו את המערכה הזו בצורה מופתית מול הממשלה ודאגו לחזרתם של הילדים לכיתות ולגנים בטוחים ומוגנים".

חוף אשדוד ממעוף הציפור. צילום: תומר מרזוק

בתוך כך שר הפנים, אריה דרעי, מודיע הערב כי חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הקרוב, 20 במאי. במהלך הימים הקרובים יידרשו הרשויות להכשיר את חופי הרחצה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

החלטת השר דרעי היא בעקבות התייעצויות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ר' המל"ל מאיר שבת, מנכ"ל משרד הבריאות ומ"מ מנכ"ל משרד רה"מ. כאמור, בתום ההתייעצויות הוחלט על פתיחת עונת הרחצה כבר ביום רביעי הקרוב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה