סערה בגן ילדים בראשל"צ. החלפת האשמות קשות בין הגננת לסייעת שטוענת למחדלים בגן



הסייעת מאשימה את הגננות בקללות והזנחת הילדים.
בעלת הגן: מגישה תלונה במשטרה נגד הסייעת. ואומרת: "הזמנו את ההורים לבחון את המצלמות"
ההורים התארגנו לאספת חרום - בסיום הפגישה הוחלט על הפיכת הגן ל"גן שקוף

 

אילוסטרציה גן ילדים

עדות שפרסמה סייעת שעבדה מספר ימים בגן ילדים בשכונת נחלת יהודה בראשון לציון גורם לסערה ולחילופי האשמות קשות מאוד -

בעלת הגן מגישה תלונה במשטרה נגד הסייעת והזמינה את ההורים לפגישה הערב, לבחון את מצלמות האבטחה שלדבריה: "יוכיחו שאנחנו לא מקללים ולא מזניחים את הילדים"

פוסט שעלה (ללא חתימת הכותבת), מאשים את הגננות והסייעות בגן ילדים ותיק הפועל בנחלת יהודה בראשון לציון בטענה קשה להזנחת הילדים, קללות והתנהגות בריונית כלפי הפעוטות.

וכך היא כותבת ספוסט שעורר סערה:

"אני סייעת בגן ילדים. לאחרונה יצא לי לעבוד בגן (ציינה את השם אנחנו בחרנו שלא לפרסם) שבשכונת נחלת יהודה בראשל"צ. לאימהות, שהילדים שלהן נמצאים שם- להוציא ודחוף! עבדתי בכיתת ה"בוגרים" במשך שבוע בלבד ולא יכולתי יותר!!

הגן עובד על תקן בייביסיטר! הילדים בחוץ כל היום!!!! שומעים רק צרחות והעלבות 'איכככ כמה חרא עשית! יא דוחה!', 'מרחמת על אמא שלך שיש לה ילד כמוך!' , 'די להציק לו יא זבל!'. ילד אחר קיבל מכה ביד מהאמא של מנהלת המעון שבאה 'לעזור'. רק יושבת ומעליבה ילדים. דוחפת הערות לא לעניין גם לצוות (שהתרגל אליה.. אני לא הייתי מוכנה לזה):'את רוצה לתת ל***** להשגיח עליו? עדיף שתקחי אותו איתך'(מהה???).

בבוקר יש תמיד לגו. חייבים לשבת ליד השולחן או שנגררים בכוח! ניסיתי להוציא ולשבת איתם על לוטו ומשחקי העשרה אחרים; אבל המנהלת אמרה 'עזבי עזבי זה חסר טעם'… כמובן שהמשכתי ואמרתי שאני נהנית. ואז היא גילגלה עיניים…

התינוקייה נשארת ללא השגחה הרבה פעמים לפרקי זמן של 10 דק ויותר. רק ישנים ואוכלים. ללא העשרה אמיתית. אמנם החיבוקים והנשיקות שם.. אבל הבכי וההזנחה..

בפורים האחרון הילדים נהנו מהתחפושת ותשומת לב "אמיתית"(מזוייפת ליד הורים) ונאלצתי להוריד להם אותה 10 דקות אחרי שההורים הלכו, כשהילדים בוכים ואני מתנצלת. החלפות הטיטולים נעשית בעמידה ויש חוסר היגיינה מטורף!

המנהלת היא האחראית על ההחלפות- לא משתמשת בכפפות, לא רוחצת ידיים בין ילד לילד.

כשילדים מתפרעים, הגננות צועקות שהם חסרי חינוך!  אז בשביל מה הן שם!?

האכלות נעשות בקבוצות של 6 (בזמן שהילדים מתוסכלים כבר מהחום בחוץ).. ה"אחראי" על ההאכלות, מגיש להם בכל יום את אותה המנה! בלי ירקות! בלי גיוון! משתמש בכפית אחת להאכיל את כולםם!!! איפה ההיגיינה??

המטפלות מעשנות לכניסה לגן והילדים נחנקים ומשתעלים מתוך שינה. אמרתי "כל הכיתה סיגריות!".. אז אחת אמרה "זה בסדר..שטויות". שטויות!?!? אני מעשנת ודואגת לרסס את עצמי עם דאודורנט ומסטיק לפני שמתקרבת לכיתה! יוצאת לחלוטין משטח הגן בשביל לעשן!! והן משאירות את הבדלים באדניות הפרחים בכניסה לגן!!

כמובן שאני מתכוונת לדווח למשרד החינוך, אבל בבקשה… אימהות.. תוציאו אותם משם!!".

 מכאן החל הפוסט להתגלגל להורים

הפוסט גרר סערה גדולה בקרב הורי גן הילדים המבוהלים שפנו לבעלת הגן (פועל בשני גנים גן לפעוטות וגם לשכבה בוגרת יותר).

מבדיקה ראשונית עולה כי מי שעומדת מאחורי הפוסט היא סייעת שעבדה בגן מספר ימים ולטענת הגננת היא פטרה אותה אחרי שהיא לא הגיע לכל שעות העבודה שלה. א

הגננת טוענת כי היא המומה ממה שנכתב וכי  אין כל אמת בשום דבר.

הגננת זימנה שם הורי הילדים כדי להרגיע את הרוחות ומתכוונת להציג בפניהם את מצלמות הגן. עוד מסרה: "יש לי צוות של 8 עובדים מסורים ואף אחד לא מקלל או מזניח את הילדים".

ההורים מתאספים:

הורי הילדים קיימו אסיפת חירום בהשתתפות הגננת. בסיום הפגישה הוחלט על הפיכת הגן ל"גן שקוף": הגן ירושת במצלמות שיהיו פתוחות להורים במשך כל שעות הפעילות בגן.

לאסיפה הגיעו הורים רבים שקראו את הפוסט, שנכתב בעילום שם, מחשש לילדיהם ומתוך רצון להבין מה קורה בגן. בפגישה הבהירה בעלת הגן את עמדתה אבל לטענת ההורים היא לא פתחה מצלמות על אף בקשתם.

ממנהלת הגן נמסר בתגובה: "ביום חמישי נערכה אסיפת הורים להבהרת המצב. 80 אחוז תמכו בגן, ובימים אלה אנו מתקינים מצלמות. אינני יודעת על איזה סייעת מדובר מלפני שלוש שנים, אבל ברור לי שמישהו מתפעל את הסייעת הנוכחית ושהיתה מטרה בכל העניין, אולי מהמתחרים סביבי. קיבלתי הוראה מעורכת הדין לא לדבר על הדברים כרגע וזה המידע שאני יכולה למסור בשלב זה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה