סג"ם ניב מסיים קורס קציני הגנה אווירית מראשון לציון



21 קצינות וקצינים חדשים הצטרפו למערך ההגנה האווירית. טקס סיום הכשרתם, שנמשכה 15 שבועות, התקיים השבוע בבית הספר להגנה אווירית. לבוגרי הקורס הוענקו דרגת סגן-משנה וסיכת ה"עטלף" הייחודית לקציני המערך. בין מסיימי הקורס סג"ם ניב תושב ראשון לציון

ניב, בן 20, הוא הבכור מבין אחיו. בזמנו הפנוי, אוהב ניב ללכת לים, לטייל ולשחק במשחקי כדור. בתיכון הרחיב את המגמות הנדסת תוכנה ופיזיקה.                                                    

סג"ם ניב התגייס במרץ 2020 ולאחר קיום טירונות והכשרה בביסל"א שובץ למערכת הנשק "יהלום" ושירת ארבעה חודשים בגדוד 139.  לאחר תקופה זו יצא לקורס מפקדים וחזר כמפקד לסוללה בה היה ומשם יצא לבה"ד 1.  

אחד האנשים שהשפיעו על ניב וגרמו לו לצאת לקצונה הייתה מפקדת הפלגה הצעירה שלו כאשר הגיע לראשונה לגדוד. "המפקדת שלי ראתה בי את הפוטנציאל ולקחה אותי להמון שיחות, היא ממש עזרה לי בתהליך, היום אני יכול רק להודות לה כי עשיתי את הבחירה הנכונה". הוא מספר. 

אחת החוויות המשמעותית של ניב מהשירות היא בתקופתו כמפקד. "הייתי אחראי על ההכנה לקורס מפקדים בסוללה, קיבלתי יד חופשית בהכנה שלו וזה היה מאוד משמעותי, הרגשתי שיש לי את האפשרות להתפתח כמפקד וכחייל וזה מאוד מרגש כי כרגע מסיימים איתי קצינים שהייתי אחראי על ההכנה שלהם, כך שאפשר לראות את התוצאות ואני מאוד גאה בעצמי בעקבות כך." עם סיום הקורס ישרת ניב במערכת הנשק "יהלום".

סג"ם ניב - דובר צה"ל

טקס סיום הקורס נערך במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן, מפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב ומפקדים נוספים.

מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי למול איומי ירי שונים ולאפשר את המשך תפקודו של צה"ל בשגרה ובחירום. אנשי המערך ימשיכו למלא את ייעודם החשוב בשמירה ובהגנה על שמי המדינה.

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: ״ההגנה היום היא תנאי להצלחה, ההגנה - היא חלק מכל תוכנית פעולה, היא מרכיב בכל מבצע. מערך ההגנה האווירית שלנו הוא המנוסה ביותר בעולם, והוא המאותגר ביותר. האחריות שלנו להגן היא רציפה, 24/7, והיא ממגוון זירות וממגוון איומים. ועתה, אתם מצטרפים לנבחרת המפקדים המובילה את משימת ההגנה על העם ועל הארץ, ואתם תהיו אלו שיקבלו את ההחלטה, שיהיו מופקדים על הכשירות, הכוננות והזמינות".

מדברי מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן: ״בתקופה בה האיומים מהאוויר על ישראל מתעצמים, וחשיבותה של ההגנה האווירית לביטחון הלאומי הולכת וגדלה, ניתנות בידכם הזכות והחובה להנהיג לוחמים למשימת הגנת שמיה של המולדת. כקציני הגנה אווירית, תידרשו להוות את עמוד הענן שלפני המחנה ולעמוד כצוק איתן בפני אתגרים גדולים, על מנת לשמור על חומותיה של ישראל מפני מבקשי רעתה״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה