נעצרו בחשד שהפיצו תמונות עירום של נשים ונערות שסמכו עליהם



משטרה עצרה לפנות בוקר (יום ב') ארבעה צעירים, בהם חייל בחשד שהפיצו סרטונים ותמונות של מאות נשים ונערות ישראליות, בהם של מפורסמות. התמונות שהופצו הושגו בצורה פלילית, על-ידי גניבת טלפון או באמצעות בן זוג/ידיד ששיתף תמונות חושפניות שהיו ברשותו והנשים/נערות סמכו עליו. הנשים נפגעו  אנושות מחשיפתן באופן משפיל לעיני כל.
חלק מהתמונות נמכרו תמורת מאות שקלים.
כל העצורים הם אנשים נורמטיביים ללא עבר פלילי.

.

מחלק הסייבר ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב מנהל מזה זמן חקירה סמויה סביב נושא הפצת תמונות אינטימיות של צעירות ישראליות באפליקציות טלגרם ודיסקוד הפופולרית בקרב בני נוער, בהם נשים וגברים מתפשטים זה מול זה במצלמה באופן דיסקרטי בלבד מתוך הנחה שהם מוחקים ולא יכולים להפיץ את התמונות והסרטונים.

אך מסתבר שיש ששמרו את התמונות והסרטונים והם הופצו הלאה, בין אם במזיד ובין אם התמונות והסרטונים נגנבו מהניידים שלהם.

החוקרים, שפעלו בליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עקבו ואספו ראיות ברשת תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שכללו חדירה אל אפליקציות טלגרם ודיסקורד, באופן המתגבר על מגבלות האבטחה.

החוקרים פרצו לקבוצות שהקימו החשודים, שבהן על פי החשד הפיצו את התמונות והסרטונים.

בחודשים האחרונים נאספו ראיות נגד ארבעת החשודים, בהם חייל, כולם ללא עבר פלילי שאינם מוכרים למשטרה.

הם חשודים שסחרו או סתם הפיצו כדי להתרברב, באותם תמונות וסרטונים, הקימו קבוצות מיוחדות שבהן שיתפו את החומרים האסורים ללא ידיעת הנשים.

במהלך החקירה הסמויה הצליחו חוקרי המשטרה למפות את הקבוצות הפנימיות ברשת, שכללו אלפי משתתפים, ולהתחקות אחר זהות המפיצים.

עם המעבר לשלב הגלוי, הגיעו שוטרי מחוז תל אביב אל בתיהם של ארבעת החשודים - תושבי חיפה, חדרה וקיסריה כבני 20 ועצרו אותם לחקירה.

הם תפסו מחשבים, התקני אחסון וראיות נוספות.

 

ראש מחלק סייבר ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב, רב-פקד ניר שדה, סיפר כי "במהלך חקירה סמויה בוצעו כמה פעולות טכנולוגיות שבאמצעותן הצלחנו להתגבר על האנונימיות ברשת הטלגרם ובממשק הדיסקורד ואותרו ארבעה חשודים בחשד לניהול, הפצה ומכירת תכנים מיניים.

צריך לזכור שאותן נשים וקטינות הן הקורבנות. הפרטים שלהן והתכנים הופצו ללא רשותן והסכמתן".

משטרת ישראל מסרה כי היא "אוספת ראיות כל העת במרחב הרשתי, תוך הפעלת כלים טכנולוגיים מגוונים, במטרה לחשוף ולאתר את זהות מבצעי העבירות, בדגש על אלה החודרים בבוטות לפרטיותן של נשים ופוגעים אנושות בחייהן תוך חשיפתן באופן משפיל לעיני כל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה