ניצל בנס בחדר הכושר



תושב ראשל"צ איבד ההכרה בחדר כושר בראשון לציון וחייו ניצלו הודות לפעולות החייאה של המדריכים אליהם הצטרפו כונני איחוד הצלה וחובשי מד"א

צילום: איחוד והצלה

יום רביעי 11/9 שעה 09:33. במוקד איחוד הצלה התקבלה קריאה על אדם בשנות ה50 לחייו שאיבד את ההכרה במכון הכושר "גו אקטיב" בראשון לציון.

עובדי חדר הכושר החלו בפעולות החייאה שכללו שימוש במכשיר דפברילטור המוצב במקום. מתנדבי רפואת החירום של איחוד הצלה וחובשי מד"א שהגיעו למקום המשיכו בפעולות החייאה אותם החלו עובדי חדר הכושר. ולאחר מספר דקות של החייאה מתקדמת ליבו של האדון חזר לפעום והוא חזר להכרה מלאה. בהמשך הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים להמשך בדיקה וטיפול.

חובש רפואת חירום במוקד 101 שחל מד"א תאיר שפירא סיפר:

"עוד בשניות הראשונות של השיחה זיהיתי מקולו של האזרח שהתקשר את מצב החירום. במקביל להבנת מיקום ונסיבות האירוע הזנקתי למקום את כונני מד"א הרכובים על אופנועים וניידת טיפול נמרץ והדרכתי את האזרח שהיה בצידו השני של הקו כיצד לבדוק אם המטופל נושם ולהתחיל לבצע פעולות החייאה בסיסיות. ביקשתי להביא מכשיר דפיברילטור והסברתי איך לחבר אותו, מיד לאחר מכן המכשיר ביצע את הבדיקה האוטומטית שלו והמליץ לתת שוק."

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א שלומי בן שימול סיפר:

"מיד שנכנסתי למקום אנשים קראו לי לגבר שהתמוטט במהלך הפעילות הספורטיבית, הם הסבירו לי שהם חיברו את מכשיר הדפיברילטור וביצעו פעולות החייאה בהדרכה הטלפונית של מוקד מד"א. המשכתי את הטיפול הרפואי ואת ביצוע פעולות ההחייאה שכללו מתן שוק חשמלי נוסף וכעבור רגעים ספורים ליבו של המטופל שב לפעום והוא חזר לנשום. צוות הניידת טיפול נמרץ שהגיע למקום המשיך את הטיפול הרפואי המתקדם ופינה את המטופל לבי"ח כשהוא בהכרה."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה