השחיתו את השלט המרשים של ניצולת השואה מראשון לציון



אלמונים חתכו שלט עם תמונתה של ניצולת השואה תושבת ראשון (יהודית ירושלמי בת ה-83 ) שנועד כקמפיין להגברת המודעות ליום רגיש זה וכאות כבוד לניצולים.
המשחיתים נמלטו (ככל הנראה לאחר שנחשפו). במקום נמצאה סכין. המשטרה חוקרת

השלט שהושחת. צילום: באדיבות העירייה

שלט פרסום שנתלה לכבוד ליום השואה הושחת בידי אלמונים. מדובר בתמונתה של ניצולת השואה יהודית ירושלמי בת ה-83. מצלמה עירונית מרוחקת הצליחה לתעד כמה דמויות שמתעסקות עם השלט. במקום נמצאו גם סכינים. המקרה הועבר לטיפול המשטרה. בעקבות ההשחתה הודיעה חברת נור מדיה כי תפעל מייידית לתיקון השלט.

מדובר בקמפיין בינלאומי שיזם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, במסגרתו צולמו 11 שורדי שואה מראשון לציון לצד שמם ומשפט שבעיניהם הוא ניצחון.

"אני בז, מגנה ומוקיע את המעשה הבזוי והשפל הזה", אמר קינסטליך. "לצערנו גם היום אנו חווים בתוך עמנו שנאת חינם והכחשת שואה. קריעת השלט רק מחזקת אותי להניף את זיכרון השואה מעל לכל במה".

מטרת הקמפיין שעלה היא לעורר מודעות בקרב הדור הצעיר שאינו מכיר את השואה והדאגה שעוד מעט לא יוותרו בחיים ניצולים שיוכלו לספר את סיפורם בגוף ראשון.

כל חברות השילוט בעיר: מבט ראשון, מקסימדיה, נור סטאר מדיה וחוצות זהב התגייסו ליוזמה ותלו את תמונותיהם של שורדי השואה על 1,000 פרסומים בשלטי חוצות, במכוונים, בתחנות אוטובוס, בגשרים ועוד.

הסכין שנמצאה במקום. צילום: באדיבות דוברות העירייה

ראש העירייה פנה לראשי הערים התאומות באירופה וביקש מהם להשתתף בקמפיין ולתלות בעריהם את השלטים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה