נגוז הרעיון להקים עיר אוהלים בראשון לציון לקראת האירוויזיון



60 ימים מהיום לתחרות הארוויזיון והרעיון להקמת עיר אוהלים בראשון לציון שתשרת את עשרות אלפי התיירים מאירופה נגוז כלעומת שבא.
עיר האוהלים נועדה כדי לספק פתרונות לינה במחירים הוגנים לתיירים, שצפויים להגיע לישראל לקראת האירוויזיון ולספק מענה למחירי הלינה היקרים במלונות בתל-אביב

בראשון לא ייהנו מהתיירים

 את היוזמה ניסתה לקדם החברה העירונית "ייזום ראשון", ונציגים שלה אף נפגשו עם גורמים בעיריית תל-אביב, בניסיון ללמוד מהמכרז שתוכנן להתפרסם בתל-אביב.

הקרקע שיועדה לתוכנית, אם הפרויקט יצא לפועל, הייתה במערב ראשון-לציון - בקרבת החוף. אלא שהפרויקט נגנז בשל מורכבות המכרז וכן בשל לוחות זמנים צפופים מדי.

עיר האוהלים נועדה כדי לספק פתרונות לינה במחירים הוגנים לתיירים, שצפויים להגיע לישראל לקראת האירוויזיון ולספק מענה למחירי הלינה היקרים במלונות בתל-אביב

החזון היה להקים מתחם המציע 3 רמות מחיר: אוהלי שדה (שמובאים על-ידי הלנים או אוהלים קטנים להשכרה) במחיר של עד 250 שקל; רמת מחיר שנייה לאוהל  מפנק שמספק תנאים שדומים יותר למלון במחיר של 600 שקל לזוג ללילה ו-800 שקל לאוהל משפחתי; ומתחם קרוואנים יוקרתיים, מאובזרים וממוזגים עם מקלחת ושירותים במחיר מרבי של 1,000 שקל ל-4 אורחים.

דבר נוסף שהכשיל את הקמת העיר, בוודאי לוח הזמנים הצפוף שנותר, הוא הצורך להקים תשתית של שירותים ומקלחות לאורחים.

למכרז שהוציאה עיריית תל אביב לא ניגשו מתמודדים, בין היתר לאור האתגרים שכללו קרוואנים - מה שלא נמצא בשפע בארץ. תנאי המכרז דרשו, בין היתר, כי המחזור של המציע יעמוד על 2 מיליון שקל בשנה לפחות, וכי הוא הפיק וארגן לפחות 3 אירועים מתמשכים ליותר מ-1,000 איש; או לחלופין להיות בעל אתר לינה המלין לפחות 300 איש בלילה.

מעיריית ראשון לציון נמסר כי "המכרז לא יוצא לפועל בגלל לוחות הזמנים".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה