מתייחדים עם הקורבנות: יום אבל אזרחי יתקיים מחר ברחבי הארץ



הודעה שהופצה בימים האחרונה ברחבי הרשת ובכלי התקשורת, קוראת למוסדות חינוך, מוסדות ציבור וגופים אחרים לקיים מחר (שלישי) יום אבל אזרחי לצד טקס זיכרון לזכר הנרצחים והנופלים ודקה דומייה בשעה 11:00

יום אבל אזרחי לזכר הנרצחים

מחר, יום שלישי ה-07.11, במלאת 30 יום להירצחם ונפילתם של יותר מ-1400 ישראלים, יתקיים ברחבי הארץ יום אבל אזרחי לזכר הנרצחים והנופלים בטבח הנוראי ב-7 באוקטובר.

היוזמה הינה של כמה אזרחים שמסייעים לערן ליטמן, אב שכול לאוריה ז״ל ומשפחות שכולות נוספות, לקיים יום אבל, על מנת שכל העם יוכל לעצור לרגע ולהתייחס לאסון שפקד אותנו.

"אזרחי מדינת ישראל מרכינים ראש לזכר הנופלים והנרצחים" - נמסר ממטה ההתארגנות לאירוע. "אין ישוב, מגזר או קבוצה במדינה שאסון השבעה באוקטובר פסח עליהם. איבדנו יקירים וחברים. כולנו דואגים לחיילי צה״ל בחזית ומתפללים לשובם של החטופים והחטופות. הטראומה לא הסתיימה אנחנו עדיין בתוך האבל, אבל אנחנו לא לבד".

האירועים שמתוכננים למחר:

11:00 | דקה דומייה לצד שיעורים בנושא במוסדות החינוך. המארגנים מזמינים את המוסדות שייקחו חלק להוריד את הדגלים לחצי התורן.

17:00 | תנועות הנוער יקיימו פעולות זיכרון.

18:30 | יתקיימו ארבעה טקסי זיכרון בהשתתפות משפחות הנופלים והנרצחים באזורי מפונים - אילת, תל אביב ובית גבריאל. המארגנים מזמינים את הרשויות המקומיות להקרין בכיכר העיר את הטקס, להקרין וידאו-ארט של האמנית מיכל רובנר, עם שמות הנופלים והנרצחים ולהזמין את התושבים להגיע לצפות יחדיו, להניח פרח או להדליק נר זיכרון.

19:30 | שירת התקווה במרפסות

"ליבנו עם החיילים בחזית ואנו נושאים תפילה יחד עם משפחות החטופים לשובם" – נמסר. "ליום אחד, נקדיש כולנו רגע, כדי להתייחד עם זכר הנופלים ולחבק את המשפחות השכולות".

לפרטים נוספים לחצו כאן!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה