מתווה לימודים מרחוק מקשה על שוק העבודה- בממשלה שוקלים להחזיר את הלימודים לכיתות הנמוכות וגני הילדים



היום (שני) לאחר החזרה מהחג הילדים ברחבי הארץ החלו ללמוד לפי המתווה החדש שנקרא" למידה מרחוק" עם זאת,היום הראשון ללימודים מרחוק הוכיח ששוק העבודה לא מצליח לשלב עבודה ונוכחות בזום עם הילדים בו זמנית.משפחות רבות התלוננו שאינם יכולים לעבוד כשצריך להיות לצד הילדים במקביל בזום ולבצע את המטלות שניתנו? ההורה בעצם הופך להיות מורה. לפי כך ביום רביעי יתקיים דיון מכריע בוועדת החינוך במטרה מוצהרת להשיב את הילדים בכיתות הנמוכות למסגרות

צילום אילוסטרציה Shutterstock

משפחות רבות מצאו עצמם הבוקר (שני) בחוסר אונים מצד אחד מותר לצאת לעבודה במסגרת הסגר, אך מצד שני הילדים בבית צריכים להיכנס לשיעור בזום . בנוסף הילדים מקבלים מטלות וההורה צריך לסייע בכניסה לזום וגם בביצוע המטלות בעיקר כשמדובר בגיל הרך.  

במשפחות מרובות ילדים הדבר בלתי אפשרי, כאשר יש מספר מפגשי זום בו זמנית, או כשיש רק מחשב אחד בבית. שוק העבודה לא יתאפשר והכלכלה בישראל תמשיך להיפגע כל עוד המתווה החדש יימשך. במהלך היום משפחות רבות יצאו להעביר את הזמן בגני השעשועים ופארקים , הדבר עלול להשפיע על הידבקות ללא בקרה להבדיל ממסגרות בהם יודעים במדויק מי נוכח ומתי. 

לפי הנתונים בעליית התחלואה מדובר שההדבקה בביתי הספר היא רק בגילאים 10-19 מה גם בגיל כזה הילדים יכולים להסתדר להשאר לבד בבית ולהכנס לזום ואין צורך שההורים ישארו בבית ואלו יוכלו לשוב לעבוד. 

בשבוע שעבר הציגה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, נתונים לפיהם נתוני התחלואה בקרב ילדים עד גיל 6 נמוכים משמעותית משיעורם באוכלוסייה. על פי הנתונים, שיעור המאומתים עד גיל 9 נע בין 250-200 ילדים, בעוד שיעור המאומתים בקרב גילאי 18-14 קרוב ל-800 ביום.

חבר הכנסת רם שפע, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, פנה אמש (א') במכתב דחוף  אל שר החינוך, יואב גלנט ואל שר הבריאות, יולי אדלשטיין בבקשה לפתוח מחדש את מסגרות החינוך כבר השבוע. "לא ייתכן שכל עוד מאות אלפי הורים יכולים ומתבקשים ללכת לעבודה, הגנים והכיתות הנמוכות יהיו סגורות. מציאות זו היא בגדר בלתי אפשרית עבור הורים רבים שנמנעת מהם היכולת להתפרנס", כתב.

שפע מקווה לפצל ביום רביעי את התקנות בוועדה וכך לסלול את הדרך לפתיחת הגנים ובתי הספר מחדש.

בנתיים ההורים מבקשים לחתום על עצומה:

https://www.atzuma.co.il/goback


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה