מצמרר: מפת מעשי הטבח ב-7 באוקטובר שהפכה למפת זיכרון עם שמות הנרצחים



מפה "אינטראקטיבית" שהופקה ברשת מאפשרת לנווט בין מוקדי הטבח וממחישה בדרך מצמררת את הזוועות שהתרחשו, כאשר מצוינים בה שמות הנרצחים והמיקומים שבהם הם נטבחו על הידי המחבלים המרצחים יימח שמם. לחלק מהשמות צורפו גם תמונות הנרצחים

צילום מסך ממפת הטבח

אנחנו לא יודעים של מי הייתה היוזמה הזאת, אך היא ללא ספק מיוחדת, מרגשת ומצמררת עד כאב כאחד. המדובר במפה "אינטראקטיבית" שמאפשרת לסייר בין מוקדי הטבח של ה-7 באוקטובר, תוך שהיא מציינת את שמות הנרצחים והמיקומים שבהם נטבחו.

מי שחשף את המפה ופרסם אותה לעוקבים שלו הוא יוצר הדיגיטל אביתר אדרי. "היכולת לראות ממבט-על את "התמונה הכללית", ואז לרדת לקרקע עד רמת השם והאינדיבידואל פשוט הותירה אותי ללא מילים" - הוא כתב.

איזבלה גנדלין הי"ד ושמה שמודגש על גבי המפה כאחת הנרצחים בפסטיבל נובה

"מלמעלה זה נראה כמו אוסף נקודות אדומות שמזכירות נחיל נמלים, ואז זום אין למסיבת הטבח או לבארי גורמים לך להבין קצת יותר טוב את מימדי הזוועות" - הוא מסביר. "והשמות...הם בלתי נגמרים".

"כל נקודה אדומה היא סיפור. היא אדם. היא חיים שנגדעו. היא משפחה וחברים שליבם התמלא בעצבות אינסופית שלא תרפה עד יומם האחרון. כל נקודה כחולה היא חטוף. היא אדם שחייו נעצרו ואיתו חייה של משפחה שלמה. אנשים שחיים בסיוט יומיומי שאי אפשר אפילו לנסות לתאר".

רווית אסייג הי"ד ושמה שמודגש במפה

המפה כאמור מאפשרת בין השאר לחפש שמות ספציפיים של נרצחים ולמצוא על המפה היכן בדיוק הם נטבחו. לצד זאת, יוצרי המפה ציינו כי ייתכן והפרטים אינם מדויקים, ומזמינים את המשתמשים לחלוק איתם הערות והארות. 

"היוזמה שלנו היא מסע מתמשך לקראת שיתוף הסיפור והזכרת הכאב הלאומי שלנו" - נכתב באודות של האתר. "אם יש לכם מידע נוסף או מתקן, אנו מזמינים אתכם לחלוק אותו איתנו. יחד, ננגיש את האירועים הטרגיים של ה-7 באוקטובר, תוך כבוד לזכרונות ולחוויות של הקורבנות". 

למפת הטבח לחצו כאן!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה